گفت و گو با عطیه سلطانی نژاد_رتبه 9 منطقه 3 _ کنکور تجربی 1400

گفت و گو با عطیه سلطانی نژاد_رتبه 9 منطقه 3 _ رتبه 44 کشوری _ کنکور تجربی 1400

گفت و گو با عطیه سلطانی نژاد_رتبه 9 منطقه 3 _ کنکور تجربی 1400

 مشاهده صفحه شخصی عطیه سلطانی نژاد

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: عطیه سلطانی نژاد
نام شهر : بافت
رشته‌ تحصیلی: علوم تجربی
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: منطقه 3
رتبه تجربی در منطقه : 9
سابقه در کانون : 5 سال
تعداد آزمون : 88
میانگین تراز کانون : 7019
نام پشتیبان : سمیرا امیرطاهری
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان فرزانگان


شرکت در ازمون های کانون


از چه پایه ای به عضویت کانون در آمدید؟ چه چیزی باعث شد که در آزمون های کانون ثبت نام کنید؟

_ سال ششم دبستان، نهم ، دهم، یازدهم و دوازدهم در آزمون ها شرکت کردم. معرفم برای ثبت نام اقوام بودند.


دلیل پیوستگی و حضور منظم در آزمون ها چه بوده است؟

_ با توجه به اینکه بازه ی زمانی آزمون ها، دو هفته یک بار  است اگر در آزمون عیبت می کردم نمی توانستم از دو هفته ی قبل باخورد بگیرم و برای بازده بعدی برنامه ریزی داشته باشم.


مطالعه ی شما در سال های پایه با سال  کنکور چه تغییری داشت؟

_ ساعت مطالعه ام افزایش پیدا کرد ، تعداد و سرعت تست زدن چندین برابر شد و مهارت های فرا شناختی ام بیشتر شد.


 شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت در آزمون ها ی شما گذاشته بود؟ شما چگونه شرکت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

_ آزمون در شرایط آنلاین با شرایط حضوری تفاوتی برایم نداشت و از همان ابتدا آزمون ها را شبیه سازی می کردم.


چقد تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

_ ابتدای اینکه در آزمون ها شرکت می کردم بله ولی بعد از گذشت زمانی خیر و به این نتیجه رسیدم گخه باید عملکرد خود را ارزیابی کنم. برای من تقلب دیگرران اهمیت نداشت و تمرکزم بر آزمون و بازخوردش بود.


آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید و شرکت  در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

_ بله از همان ابتدای عضویت در آزمون های کانون – به نظر من اصل کار و شروع درس خواندن از تابستان است من در تابستان دروس سال آینده را پیش خوانی می کردم. یادگیری مفاهیم اولیه در تابستان انجام می دادم و در طول سال روی تست تمرکز داشتم و لازم نبود وقت زیادی برای آموزش انجام بدهم.


در زمان هایی که خسته و یا ناامید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران بودید؟

_ هیچ زمان خسته نشدم ممکن بود از نتیجه ای ناراحت شوم اما ناامید نشدم و درس خواندنم را رها نکردم و همیشه اعتماد به نفسم  را حفظ کردم.


آیا از منابع کانون استفاده می کردید؟

_ از کتاب های سه سطحی استفاده کردم و کتاب سه سطحی فیزیک برام خیلی کتاب خوبی بود.


در دوران نوروز آیا در آزمون ها شرکت می کردید؟

_ بله  نوروز دوازدهم برای  من خیلی نوروز خوبی بود قبل از عید درس هایم را تمام کردم و دوران نوروز برایم جنبه مرور داشت. و مخصوصاً دو آزمون نوروز(7 و 12 فروردین) در این آزمون ها دروس پایه و نیم سال دوازدهم جمع بندی کردم و خیالم راحت بود.


تحلیل آزمون؟

_ ابتدا برای آزمون وسواس داشتم  و با دقت تمام نکات را یادداشت می کردم ابتدا سوال های اشتباه و نزده را  بررسی می کردم سپس سوالات صحیح را که اگه سوالی شک دار بوده و من جواب درست دادم را بررسی می کردم که برای دفعه بعد از همین مبحث سوالی طراحی  شد نکته را به یاد آورم.


مدیریت زمان؟

_ بله من سوالات را علامت دار می کردم سوالات شک دار – نزده ها  را مشخص می کردم، بعد از اینکه آزمون تمام می شد تحلیل را شروع می کردم.


در تابستان تمرکزت روی کدام درس ها بود؟

_ تابستان نهم به دهم دروس اختصاصی و عربی را مطالعه کردم- دهم به یازدهم دروس اختصاصی عربی را مطالعه کردم. یازدهم به دوازدهم ریاضی و فیزیک، عربی و گرامر زبان- بیشتر تاکیدم روی پیش خوانی بود تا مرور . درس های سال قبل ، چون درس های سال قبل را خوانده بودم و طبعاً دروس نگاه به آینده مهمتر است چون که در طول سال فرصت آن را داشتم پایه ها را بخوانم.

من از تابستان  نهم درس خواندن برای کنکور را شروع  کردم و تمام تست ها از کتاب های کمک درسی ام را زدم. در شهریور ماه به روش بازیابی دروس نگاه به گذشته را جمع بندی می کردم.


کارنامه و سایت


از چه ابزارهایی از سایت کانون استفاده می کردید؟

_ صفحه مقطع، مصاحبه ها، کامنت دانش آموزان، در دوران نوروز وقتی کامنت های دانش آموزان در مورد ساعات مطالعه می خواندم برای تلاش بیشتر انگیزه می گرفتم.


از جعبه ابزار کارنامه از کدام نوع کارنامه استفاده کردی؟

_ کارنامه آزمون جمعه و کارنامه پروژه ای


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ ساعات مطالعه ثبت می کردین؟

_ برنامه ریزی خودم را داشتم اما ساعات مطالعه ام را ثبت نمی کردم چون مشغول درس خواندن بودم  در کامنت های دانش آموزان می خواندم که دانش آموز علی رغم ساعات مطالعه بالا، و تست زیاد می پرسد که چرا در آزمون ها پیشرفتی نمی کند   به نظرم چون تمرکز روی ساعات مطالعه   و متقاعد کردن خودش به خواندن بوده و کاری که در حال انجام دادن آن است. مثل مادری که تمام انرژی و وقتش را برای فرزندش می گذارد و نمی گوید که روزی 2 ساعت برای فرزندم وقت می گذارم و هر چقد که در توان دارد زمان و انرژی برای فرزندش اختصاص می دهد.


خلاصه نویسی؟

_ بله خیلی من آن چه که خوانده ام نکات و تست های مهمش را می نوشتم و  برای مرور از خلاصه هایم استفاده می کردم برای دروس زیست شناسی  خلاصه نویسی برایم آسان تر بود . کتاب درسی ام را کامل مطالعه می کردم و اگر نکته ای در تست ها بود یادداشت می کردم.


نقطه قوت؟

_ به نظر من نقطه قوت درسی نیست که همیشه درصد خوبی برایش داشته باشیم نقطه قوت درسی است که فکر می کنی اگر برایش بخوانی می توانی در آن درس موفق باشی.


تاثیر پدر و مادر؟

_ پدر و مادر تمام منابع درسی ام را برایم فراهم می کردند و هم محیط خانه را برایم آرام می کردند.


روش های مدیریت زمان


روش مدیریت زمان برای کنکور؟

_ عمومی ها برایم راحت بودند و حتی  بیشتر از همیشه توانستم عمومی ها را مدیریت کنم . برای اختصاصی ها استراتژی خودم را برایب ترتیب پاسخگویی دروس و زمان بندی داشتم.


توصیه؟

_ اگر هدف دارید درس بخوانید صرفاً برای روپوش پزشکی و اینجور مسائل درس خوندن فایده ای ندارد و نمی توانند سه سال مداوم درس بخوانند باید یک هدف بزرگتر داشته باشند.

Menu