گفت و گو محمد رضا زارع - رتبه 6 منطقه 2 - کنکور تجربی 1400

گفت و گو محمد رضا زارع - رتبه 6 منطقه 2 - رتبه 21 کشوری - کنکور تجربی 1400

گفت و گو محمد رضا زارع - رتبه 6 منطقه 2 - کنکور تجربی 1400

مشاهده صفحه شخصی محمد رضا زارع

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: محمد رضا زارع
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه استعداد هاي درخشان سعدى تيزهوشان
رشته تحصیلی : تجربی نظام جدید
میانگین تراز کانون : 7120
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: منطقه 2
نام پشتیبان : مهدی سقاء صانع
سابقه در کانون : 4 سال
تعداد آزمون : 84
رتبه زبان در منطقه : 83
رتبه تجربی در منطقه : 6


 میانگین درصد هر درس در آزمون های برنامه ای  کانون:

فارسی 70     عربی  90        دینی     85       زبان 85

ریاضی  90    زیست   80     فیزیک   85        شیمی 80


شرکت در ازمون های کانون


  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
  2. _ از سال نهم به مدت چهار سال . مهم ترین ویژگی آزمون برنامه راهبردی است که به مطالعه نظم می دهد. 


  1. آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟
  2. _ در سال های دهم و یازدهم تعداد کمی غیبت داشتم اما در سال دوازدهم در همه آزمون ها شرکت کردم.


  1. آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟
  2. _ تجربه دانش آموزان موفق سالهای قبل من را مجاب به شرکت در آزمون ها کرد.


  1. شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟
  2. _ شرایط آزمون حضوری را شبیه سازی کردم چند آزمون آخر را در مدرسه امتحان دادم.


  1. به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردی؟ علت تداوم در شرکت در آزمون‌ها چه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟
  2. _ شرایط کرونا فرصت خوبی بود با غیر حضوری شدن آموزش فرصت برای تست زنی بیشتر بود و من از این موضوع خوشحال بودم.


  1. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها داشتید؟ آیا در یک یا چند نوبت به درس ها پاسخ می دادید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دادید؟
  2. _ با بقیه دانش آموزان رقابت می کردم و موضوع تقلب هم تاثیر منفی روی روند مطالعه من گذاشت.


  1. برای رسیدن به تراز کنونی، چطوربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییری‌ای ایجاد کردی؟
  2. _ بله، در همه این آزمون ها شرکت کردم ساعت مطالعه من نسبت به پاییز و زمستان تغییر نکرد.


  1. برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
  2. _ از دانش آموزان برتر سال های قبل در مقاطع زمانی مختلف کمک گرفتم.


گفت و گو محمد رضا زارع - رتبه 6 منطقه 2 - کنکور تجربی 1400


آیا در آزمون های تیزهوشان نیز شرکت کردید؟ دلیل اینکه بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان باز هم در آزمون‌ها شرکت کردید، چه بود؟ از چه زمانی قبولی در آزمون تیزهوشان براي شما جدی شد؟

_ در تابستان نیز حضوری پیوسته در آزمون ها داشتم و این به پیشرفت من کمک کرد.


برنامه راهبردی


  1. آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد؟
  2. _ به مطالعه من جهت میداد و این به من خیلی کمک میکرد.


  1. بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟
  2. _برای تست های تیپ رایج و آموزشی به سراغ کتاب های کانون می رفتم.


  1. یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون که تا الان شرکت کرده‌اید، بنویسید.
  2. _ در دوران امتحانات، تمرکز اصلی من روی کنکور بود و وقت زیادی صرف مطالعه برای امتحان نمی باشد.


کارنامه و سایت


  1. از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كني؟ كارنامه ي سوال محور ، اشتباهات و...
  2. _ بیشتر برای مشاهده کارنامه به سایت مراجعه می کردم.


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

_ پس از چند ساعت استراحت، درس به درس آزمون را تحلیل و در آخر دوباره سوالات نزده یا غلط را مرور می کردم.


از کدام ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کردید؟

_ سایت اصلی کانون  


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟

کارنامه اصلی و هدف گذاری

 

برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


  1. از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟
  2. _ دفتر را کامل پر می کردم باز تاب ساعت مطالعه در آزمون مشخص میشود.


آموزش مهارت های خودتنظیمی


شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

_ در درس زیست شناسی بیشتر روی کتاب درسی متمرکز شدم.


  1. در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید؟ 
  2. _ در دروس مشترک مشکل چندانی نداشتم و زمان بسیار کمی صرف آمادگی امتحان نهایی شد.


  1. براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و .. به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

_ تلفن همراه خود را خاموش کرده بودم و چندان از رسانه ها ( تلوزیون و ...) استفاده نمیکردم.


  1. پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟
  2. _ دفتر برنامه ریزی را بررسی می کردند و رتبه و تراز را میدیدند و از اوضاع درسی من کاملا مطلع بودند.


  1. از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟
  2. _ اشتباهات را در جزوه یا کتاب یادداشت میکردم تا تکرار نشوند.


  1. در خانواده ی شما چه کسانی کانونی بودند یا هستند ؟ چه نتایجی گرفتند؟

_ برادرم کانونی است امسال به کلاس یازدهم میرود.


از نظر شما گرایش های جدید در سوال های کنکور امسال کدام هاست ؟ لطفا توضیح دهید.

_ روشهای تستی و سرعتی چندان پاسخگو نیستند و مفهوم مهمتر است.


  • کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟

  1. _ آقای محمدی دبیر ریاضی  تاثیر بسزایی در پیشرفت من در این درس داشتند.


روش های مدیریت


  1. برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟
  2. _ ترتیب دفتر چه را تغییر دادم و سر جلسه خونسرد بودم.


  1. آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟
  2. _ درس ریاضی سخت تر از حد انتظار بود شرایط همه یکسان است و از این رو مدیریت آزمونم بدون استرس انجام شد.
Menu