گفت و گو با رضا فاضلی - رتبه 6 منطقه دو - کنکور زبان 1400

در این مطلب به مصاحبه با تراز برتر تجربی ، آقای رضا فاضلی ، می‌پردازیم . رتبه 6 منطقه دو کنکور زبان 1400 قهرمان پیوستگی در آزمون‌های کانون

گفت و گو با رضا فاضلی - رتبه 6 منطقه دو - کنکور زبان 1400

صفحه شخصی رضا فاضلی



نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : رضا فاضلی 

میانگین تراز : 7400 
شهر : اراک
تحصیلات پدر: متخصص رادیولوژی 

شغل پدر : متخصص رادیولوژی

تحصیلات مادر: پزشک عمومی 
شغل مادر : پزشک عمومی 
سال حضور در کانون : 6 سالتعداد کل آزمون ها : 113 آزمون
تعداد آزمون های امسال:57 آزمونتعداد آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال:14 و 13 آزمون


  •  شرکت در آزمون های کانون


  •  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ 

  •  از سال هفتم نزدیک های عید شروع کردم آزمون دادن، حدود شش سال دانش آموز کانون بودم و از طریق یکی از اقوام با آزمون های کانون  آشنا شدم.

  • دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ 
     به دلیل پیدا کردن مهارت در آزمون ها شرکت کردم.

  • آيا در آزمون‌ها غیبت می‌کردید ؟ 
    فقط آزمون های هدیه ۲۶ دی ماه را غیبت کردم، آن هم به دلیل این بود که در بازه امتحانات نوبت اول بودم و گرنه در هیچ آزمون دیگری در طی سال تحصیلی و سال‌های گذشته غیبت نکردم، در سال یازدهم نیز فقط یکی از آزمون های تابستان را غیبت کردم.

  • روش مطالعه و ساعت مطالعه تان در عید چقدر بود؟
     در مجموع به اندازه ساعت مطالعه یک روز در کل عید استراحت کردم ۱۴ ساعت را تقسیم بر روزهای مختلف کردم و بازی استراحت هم را به دست آوردم در طول عید روزانه ۱۴ ساعت مطالعه می‌کردم.



  • برنامه راهبردی


  • آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد استفاده کردید؟ 

  • کتاب زرد عمومی و سه سطحی را در درس های ریاضی و فیزیک بسیار پسندیدم، اما سوالات سه سطحی زیست تعداد سوالات کمی دارد .


  • کارنامه و سایت


  •  از سایت کانون در این مدت چه استفاده هایی کردید ؟

  • اوایل سال یازدهم رتبه ۵۷ شد اما در آزمون دوم رتبه حدودا ۱۱۰۰ تقلیل یافت و من تصمیم گرفتم نگرشی جدید در در نحوه مطالعه خود ایجاد کند چرا که آن زمان آزمون های زیادی نداده بودم و کمی به خودم مغرور بودم تا این آزمون ها باعث شد تا روند خود را اصلاح کنم که یکی از مهم‌ترین ابزارهای من کارنامه اشتباهات است ست که باعث شد برای من اتفاقات خوبی بیفتد و از نظر من بهترین بخش کارنامه ها، کارنامه اشتباهات است که در هیچ جای دیگری مشابه اش را پیدا نکردم.


  •  روز جمعه كارنامه را چه ساعتی می گرفتید؟ مهمترین کاری که بعد از گرفتن کارنامه می کردید، چه بود؟

  • اوایل ساعت ۲:۳۰ کارنامه می گرفتم، اما همیشه مهمترین کار خود را تحلیل پاسخ تشریحی می دانستم و بلافاصله بعد از دریافت پاسخ تشریحی شروع به تحلیل می‌کردم.


  • هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟

  • بهترین عملکرد را برای خود اینگونه برنامه می‌ریختم که در هفته های اول پیشروی می‌کردم و در هفته ها و روزهای بعد برنامه خود  را مطالعه می‌کردم




برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


  • ساعت مطالعه تان به طور میانگین  چقدر بود؟ 

  • روزانه 14 ساعت مطالعه می‌کردم.


  •  آیا در درس ها روش مطالعه‌ی خود را تغییر دادید ؟

  • در تمامی آزمون ها مجبور می شدم با توجه به نتیجه روش هایم را مدام بهتر کنم، مخصوصاً دو سال پیش یعنی در سال دهم و یازدهم چون ترازمن بالا نمی‌آمد، تصمیم گرفتم یک تغییرات اساسی در روش هم بدهم به تمامی دانش آموزان توصیه می‌کنم، از تست زدن نترسند هرچقدر بیشتر تست بزنید و بهتر تحلیل کنید، بهتر نتیجه می‌گیرید.


مهارت های خودتنظیمی : فرا شناخت و هوش هیجانی


  • آيا هدف گذاري چند از 10را انجام می‌دادید ؟ 

  •  در تمامی آزمون ها می‌خواستم ۱۰ از ۱۰ هدف گذاری کنم و در درس زیست انتظار ۹ از ده داشتم، برای این هدف گذاری ها از  کارنامه اصلی استفاده می‌کردم و خوب البته گاهی ممکن بود به این نتیجه نرسم.


  • آیاخلاصه نویسی داشتید؟ 

  • خلاصه نویسی داشتم برای تمام دروس مخصوصاً در درس زیست دهم و یازدهم اما ایرادی که داشتم این بود که گاهی حجم خلاصه نویسی از خود کتاب بیشتر می‌شد، از بس کتاب زیست نکات زیادی دارد، حجم خلاصه معمولاً زیاد می شود.

  • برای روش مطالعه توصیه می‌کنم دانش آموزان ابتدا درسنامه درس کتاب کمک آموزشی خود را مطالعه کنند یک کتابی که با آن مطمئن باشند و با برنامه راهبردی منطبق باشد و خارج از کنکور مطالب را نیاورد، دوم هر روز یک تا دو ساعت در نزدیکی کنکور تا ۶ ساعت درسنامه کتاب الخصوص زیست را مطالعه کنند و نکته سوم روزانه ۱۰۰ الی ۱۲۰ تست از همان مطالبی که روزانه مطالعه کردن را تست بزنند.




Menu