تحلیل و بررسی کتاب 15 آزمون طرح نو زیست شناسی

تحلیل و بررسی کتاب 15 آزمون طرح نو زیست شناسی کانون فرهنگی آموزش توسط سید بهاالدین رستگاری دبیر زیست مدرسه نمونه دولتی علامه طباطبایی گچساران انجام شده است که با هم می‌خوانیم.

تحلیل و بررسی کتاب 15 آزمون طرح نو زیست شناسی

تحلیل و بررسی کتاب 15 آزمون طرح نو زیست شناسی کانون فرهنگی آموزش توسط سید بهاالدین رستگاری دبیر زیست مدرسه نمونه دولتی علامه طباطبایی گچساران انجام شده است که با هم می‌خوانیم.


(خوشبخت کسی است که به کتابهای خوب یا دوستان اهل کتاب در درسترس دارد) ویکتور هوگو

این اثر با داشتن ویژگیهای منحصر بفرد خود که در زیر به آنها اشاره می کنم برای دوران جمع بندی و تورق برای دانش آموزان کنکوری و پایه ی دوازدهم نظام جدید منبعی بسیار مناسب است.

از جمله ویژگیهای این اثر میتوان به این موارد اشاره کرد:

1-حجم نسبتا" کم

2-پوشش کامل مطالب به گونه ای که تمام گفتارهای کتاب های درسی پایه ی دهم ، یازدهم و دوازدهم مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

3-انطباق با آخرین تغییرات کتاب درسی

4-طرح انواع تیپ تستهای مشاهده شده  در کنکور (سوالات مقایسه ای – چند قسمتی – خط به خط – شمارشی – سوالات مربوط به شکل ها و ...)

5-بررسی دقیق تک گزینه ها (دلیل درستی گزینه و نادرستی سایر گزینه ها که موجب تسلط دانش آموزان بر مطالب و مرور مفاهیم می شود)

6-شبیه سازی کنکور : دانش آموزان را به خوبی غرق در جوّ کنکور زیست شناسی می کند.

7-رعایت بودجه بندی کنکور

8-ترکیب مفاهیم و مباحث مختلف در درس زیست شناسی

9-کمک به مدیریت زمان و رفع استرس

10-امکان اجرای تکنیک های تست زنی برای افزایش سرعت و دقت در تست زدن.

بنده بعنوان دبیر زیست شناسی مطالعه ی این کتاب را به دانش آموزان کنکوری که تسلط نسبی بر مباحث کتاب درسی دارند پیشنهاد میکنم به گونه ای که در فضایی آرام با رعایت زمان بندی کنکور (36 دقیقه برای هر آزمون) در دوران جمع بندی هفته ای به سوالات دو آزمون پاسخ دهند و پاسخ تشریحی را به خوبی مطالعه کنند.

در کنار تمام ویژگی های مثبت این کتاب مطالعه ی آن را به دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم پینهاد نمی کنم زیرا تست ها به صورت ترکیبی از هر سه کتاب درسی مطرح شده اند و دانش آموزان دهم و یازدهم اطلاعات کافی برای پاسخگویی به آنها را ندارند .برای مثال تست شماره 1 آزمون جمع بندی زیست دهم به صورت ترکیبی از فصل اول زیست دهم و فصل هفتم زیست یازدهم مطرح شده است و یا تست شماره 128  آزمون جمع بندی زیست یازدهم به صورت ترکیبی از فصل پنج زیست یازدهم با فصل اول زیست دوازدهم می باشد.

کتاب 15 آزمون طرح نو زیست شناسی


Menu