نکاتی در مورد آزمون 26 دی پایه هفتم

نکاتی در مورد آزمون 26 دی پایه هفتم را مشاهده نمایید.

نکاتی در مورد آزمون 26 دی پایه هفتم

آزمون 26 دی، آخرین آزمون پروژه‌ی پایان نیم‌سال اول

هفتمی‌های عزیز، سلام. به پروژه‌ی «آزمون‌های ویژه» رسیدیم. در این پروژه، دو آزمون دارید. یکی آزمون 26دی که ویژه‌ی مطالب نیمه‌ی دوم نیم‌سال اول است و دیگری 10 بهمن که تمام مطالب نیم‌سال نخست را مرور می‌کند. جدول پیشروی برنامه‌ی راهبردی را با دقت ببینید.

۱. در ابتدای این آزمون، بیست سؤال فارسی و بیست سؤال عربی دارید. ده سؤال طراحی نو و ده سؤال آشنا از کتاب‌های آبی یا سه‌سطحی، آغازگر دفترچه‌ی شماست. سؤالات درس فارسی از صفحه‌های ۴۹ تا ۷۷ و سؤالات درس عربی از صفحه‌های ۲۰ تا ۳۶ کتاب درسی است.

۲. پنج سؤال پیام‌های آسمان از صفحه‌های ۵۷ تا ۹۷ و پنج سؤال‌ مطالعات اجتماعی از صفحه‌های ۴۴ تا ۷۲ کتاب درسی است. درس زبان نیز در این آزمون ده سؤال تا صفحه‌ی ۲۱ کتاب درسی دارد.

۳. منبعِ بیست سؤال ریاضی این آزمون (ده سؤال طراحی نو، ده سؤال آشنا) صفحه‌های ۳۴ تا ۶۱ کتاب درسی است. در درس علوم نیز طبق معمول، باید بر اساس روش تدریس مدرسه‌ی خود، انتخاب کنید که به بیست سؤال عادی علوم (ده سؤال طراحی نو، ده سؤال آشنا) پاسخ می‌دهید یا به بیست سؤال علوم تفکیکی (پنج سؤال فیزیک، پنج سؤال شیمی، ده سؤال زیست و زمین‌شناسی). دقت کنید که فقط به یکی از این دو بسته سؤال باید پاسخ دهید. می‌توانید بعداً به پرسش‌های بسته‌ی دیگر در منزل پاسخ دهید. سؤالات درس علوم عادی از صفحه‌های ۳۲ تا ۶۱ کتاب درسی است. منبع طرح پرسش‌های فیزیک از صفحه‌های ۶۲ تا ۸۱، شیمی از صفحه‌های ۱ تا ۲۱ و زیست و زمین‌شناسی از صفحه‌های ۳۵ تا ۶۱ کتاب درسی است.

۴. مثل همه‌ی آزمون‌ها، ده سؤال ریاضی تیزهوشان، ده سؤال فارسی تیزهوشان و ده سؤال استعداد تحلیلی (مجموعه‌ی سی سؤال اختیاری تیزهوشان) پایان‌بخش دفترچه‌ی هفتم است. پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها، نمره‌ای جداگانه در کارنامه دارد.

۵. نکته‌ی ویژه‌ی یک: در بسته‌های درس‌های «فارسی»، «عربی و زبان انگلیسی»، «ریاضی» و «علوم»، ده سؤال از کتاب‌های تست‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی کانون یعنی کتاب‌های آبی و سه‌سطحی، انتخاب می‌شود. این موضوع برای کسانی که کتاب‌ها را نخوانده‌اند، تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ اما کسانی که این کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اند، با این کار، ‌امکان مقایسه‌ی نمره‌ها را دارند و می‌توانند عمق مطالعه‌ی خود را بسنجند. بدیهی است که نمره‌ی شما در سؤالات آشنا، بیشتر از نمره‌ی شما در سؤالات طرح نو است. اگر نمره‌ی شما در سؤال‌های آشنا، از نمره‌ی سؤالات طراحی بالاتر نیست، یعنی به‌درستی درس نخوانده‌اید. در طرف مقابل، اگر این اختلاف خیلی زیاد است، این احتمال وجود دارد که ما درس‌ها را تنها در لایه‌ی نخست یاد گرفته‌اید؛ یعنی صرفاً مطالب را حفظ کرده‌اید و یادگیری شما عمق ندارد. می‌توانید برای مشاوره‌ی بیشتر دراین‌باره، با پشتیبان خود ارتباط برقرار کنید.

۶. نکته‌ی ویژه‌ی دو: سایت کتاب کانون، برنامه‌ی ویژه‌ای برای دسترسی بهتر مخاطبان به کتاب‌های خود فراهم کرده است. در این طرح، هر دوشنبه، یک کتاب از هر پایه در سایت کانون معرفی می‌شود و با سی‌وپنج‌درصد تخفیف در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. به شما توصیه می‌کنم مقالات مربوط به کتاب‌ها را در صفحه‌ی مقطع خود در سایت کانون بخوانید و در صورت نیاز، کتاب‌ها را با تخفیفی قال توجه تهیه کنید. فراموش نکنید در مقطع کنونی، اولویت با کتاب‌های آبی و سه‌سطحی است؛ چراکه سؤال‌ها در آزمون‌ها از این کتاب‌ها انتخاب می‌شوند. فراموش نکنید در آزمون‌های مقطع هفتم کانون، برای پاسخ به هر پرسش از درس‌های فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، پیام‌های آسمان و زبان و نیز ریاضی تیزهوشان و استعداد تحلیلی، یک دقیقه زمان دارید. یک‌ونیم دقیقه زمان نیز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های درس‌های ریاضی عادی و علوم (عادی یا تفکیکی) در نظر گرفته شده است.

۷. نکته‌ی ویژه‌ی سه: امسال که تقریباً همه‌ی ما درگیر آموزش غیرحضوری شده‌ایم، کانون تصمیم گرفته است با برگزاری چند آزمون هدیه، به دانش‌آموز غیرکانونی نیز فرصت دهد در آزمون‌ها شرکت کند و خود را با دیگران بسنجد. برای کانونی‌ها نیز این آزمون‌ها موقعیت خوبی برای سنجش آموخته‌های خود در مقیاسی بزرگ‌تر است. آزمون‌ها ۵ و ۱۲دی‌ماه، آزمون‌هایی هدیه در درس‌های فارسی، عربی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم و البته پرسش‌های استعداد تحلیلی است که همگی در بسته‌های بیست‌تایی در اختیار شماست. به‌جز پرسش‌های استعداد تحلیلی، پرسش‌های این آزمون همگی دو بسته‌ی ده‌تایی دارد که اولی شبیه‌سازی سؤالات امتحانات مدارس است و دومی شبیه‌سازی سؤالات آزمون‌های مدارس برتر. شرکت در این دو آزمون کاملاً رایگان است؛ اما برای صدور کارنامه، حتماً باید برای این دو آزمون ثبت‌نام کنید.
حمید اصفهانی، مدیر گروه آزمون هفتم کانون

Menu