منبع مطالعه برای سوالات آشنا- فارسی چهارم دبستان

در کتاب سه سطحی فارسی چهارم دبستان تعداد 400 سوال در قالب سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر آورده شده است. این کتاب مطابق با کتاب درسی و در قالب 7 فصل چیده شده است.

منبع مطالعه برای سوالات آشنا- فارسی چهارم دبستان

کتاب سه سطحی فارسی چهارم دبستان

درس فارسی یکی از مهم ترین درس های دوره دبستان است. چرا که این درس به دانش آموزان دو مهارت خواندن و نوشتن را می آموزد. علیرغم اهمیت این درس، بسیاری از دانش آموزان و اولیاء گمان می کنند که این درس بسیار ساده است و نسبت به سایر درس ها اهمیت کمتری دارد. در صورتی که پاسخ دادن به سوالات این درس در آزمون برای بسیاری از دانش آموزان دشوار است و تنها دلیل آن عدم تمرین کافی است.

در کتاب سه سطحی فارسی چهارم دبستان تعداد 400 سوال در قالب سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر آورده شده است. این کتاب مطابق با کتاب درسی و در قالب 7  فصل چیده شده است.

کتاب سه سطحی فارسی چهارم دبستان دارای همه ی تیپ های رایج سوالی در درس فارسی است. یعنی سوالات درک مطلب، مفهوم واژه، املا، دستورزبان، واژه آموزی، سوالات نگارش و دستور زبان  است.

این کتاب دو ویژگی مهم دارد. ویژگی نخست، این که سؤالها، در سه سطح تنظیم شده‌اند: سؤالهای نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر. بنابراین نیمی از دانش‌آموزان، مخاطب این کتاب هستند یعنی دانش‌آموزانی با نمره‌ی بین 14 تا 20 در مدرسه و با ترازهای بیش از 4750 در آزمونهای کانون.


 سایر ویژگی‌های کتاب به صورت زیر است :

* این کتاب شامل سوالات منتخب آزمون‌های کانون در طول سه سال گذشته است.همه ی سوالات به دانش آموز کمک می کنند تا با انواع لغات و تیپ های مختلف سوالی در این سالها آشنا شود.

*سوالات براساس سطح دشواری چیده شده‌اند. تعیین میزان دشواری سوالات براساس داده‌های آماری آزمون‌های کانون است و مطابق با سلیقه مولف چیده نشده است.پس اعتماد دانش آموز به سطح دشواری سوالات بیشتر است زیر براساس نظر یک یا چند نفر مشخص نشده است.

* کنار هر سوال داده‌های آماری وجود دارد که نشان می دهد هر سوال مربوط به کدام آزمون است. چند درصد دانش آموزان برای پاسخ دادن به سوال مراجعه کرده‌اند و چند درصد از این افراد توانسته‌اند پاسخ درست به سوال بدهند.

*همه‌ی سوالات دارای پاسخ تشریحی کامل هستند طوری‌که جای هیچ‌گونه ابهامی برای دانش آموز به جای نمی گذارد.

چون نحوه‌ی انتخاب سؤالها و نظم و ترتیب سؤالها به‌صورت سلیقه‌ای نیست و مبنای علمی و آماری دارد بنابراین دبیران و دانش‌آموزان می‌توانند برنامه ی دقیقی برای استفاده از کتاب داشته باشند. هر دانش‌آموز می‌تواند توقع خود از میزان پاسخگویی به سؤالهای هر بخش را از قبل تعیین کند در نتیجه دانش‌آموز متوسط از درگیرشدن با سؤالها سرخورده نخواهد شد. دانش‌آموز متوسط می‌تواند از سطح اول سؤالها، یعنی سؤالهای نسبتاً دشوار حدود نیمی از سؤالها را شخصاً پاسخ دهد و از سطح دوم، یعنی سؤالهای "دشوار" می‌تواند حدود بیست تا سی درصد را پاسخ دهد و تعدادی از باقیمانده‌ی سؤالهای این دو بخش را با کمک پاسخنامهِ تشریحی بیاموزد. اما از سوی دیگر دانش‌آموزان قوی‌تر می‌توانند انتظار داشته باشند که به اکثر سؤالهای نسبتاً دشوار پاسخ دهند. بیش از نیمی از سؤالهای دشوار را حل کنند و مثلاً سی یا چهل درصد سؤالهای چالشی‌تر از بخش سؤالهای «دشوارتر» را حل کنند.

لینک خرید کتاب از سایت کانون بوک : 

https://www.kanoonbook.ir/store/index/17

زمان استفاده از کتاب :

دانش آموزان می‌توانند سوالات این کتاب را هم‌زمان با تدریس معلم استفاده کنند. البته باید ابتدا به مطالب کتاب درسی مسلط شوند سپس برای رسیدن به تسلط بیشتر با سوالات سطح نسبتاً دشوار شروع کنند و برای تمرین تست ‌زنی و تقویت مهارت مدیریت زمان تست‌های بخش دشوار و دشوارتر را در نظر گرفتن زمان مشخص حل کنند .

استفاده ویژه از کتاب برای دانش آموزان کانونی :

همان طور که می دانید امسال علاوه بر سوالات طرح جدید سوالات آشنا نیز برای درس فارسی چهارم دبستان اضافه شده است. با کمک این کتاب می توانید آمادگی خود را برای سوالات آشنا بیشتر کنید از طرفی برای سوالات طرح جدید نیز به اندازه کافی تمرین کرده اید و می توانید انتظار کسب نمره  ی بهتری داشته باشید.


فصل نمونه را می توانید از این قسمت دانلود کنید تابا ویژگی های کتاب بیشتر آشنا شوید.

Menu