رتبه‌های برتر روز قبل از کنکور را چگونه سپری کردند؟

در این مطلب باهم تجربیات رتبه‌های برتر کنکور در خصوص چگونگی سپری کردن روز قبل از کنکور را باهــم می‌خوانیم

رتبه‌های برتر روز قبل از کنکور را چگونه سپری کردند؟

در این مطلب باهم تجربیات رتبه های برتر کنکور در خصوص چگونگی سپری کردن روز قبل از کنکور را باهــم می خوانیم :


زینب صالح زاده - دانشجوی روان شناسی شهید بهشتی


تجربه روز قبل از کنکور :

روز قبل کنکور به نظرم روزی است که باید بر روی عملکرد ذهنی و روحی ام کار میکردم تا روز کنکور حال بهتری داشته باشم . پس سعی کردم خیلی درس نخوانم و به خودم استرس وارد نکنم . فقط صبح روز قبل کنکور لغات ادبیات و فرمول های ریاضی را مرور کردم و بعدش رفتم بیرون و به پیاده روی و گردش پرداختم تا خسته شوم و شب زودتر بخوابم . مهم ترین نکته در روز آخر برای من این بود که حال خوب برای خودم بسازیم و حفظش کنم.


نــگار خراسانی - دانشجوی دندان پزشکی شهید بهشتی


تجربه روز قبل از کنکور :

در یکی دو روز قبل از کنکور به تورق سریع درس هایی مثل زیست شناسی و دینی پرداختم. همچنین لغات ادبیات و عربی را نیز مرور کردم.سعی کردم ساعت خواب و بیداری خودم را تنظیم کنم تا در شب آخر به مشکل نخورم. روز قبل از کنکور نیز نیم نگاهی به سوالات رشته ریاضی انداختم.

* با این روش توانستم تمام سوالاتی را که از مبحث ژنتیک مطرح شده بود را پاسخ دادم.


فاطمه جلالی - دندان پزشکی دانشگــاه تبریز


تجربه روز قبل از کنکور :

روز قبل کنکور ساعت ۵:۴۵از خواب بیدار شدم و بعد به مرور خلاصه ها و نکات فراری که از قبل آماده کرده بودم پرداختم تقریبا تا ساعت ۱۴که سوالات کنکور ریاضی در سایت قرار گرفت و بعد سوالات عمومی رو بصورت زماندار پاسخ دادم و سوالات شیمی و بخشی از فیزیک رو تحلیل کردم تا حدودا ساعت ۲۰ و بعد به آماده سازی وسایل که باید همراه خودم می بردم پرداختم و شب ساعت ۲۳خوابیدم تا سر جلسه سرحال باشم.


فاطمه صــادقی - حقوق تهــران


تجربه روز قبل از کنکور :

بر خلاف سایر روزها، آرامش عجیبی داشتم. از خدا خواسته بودم خودش اداره امورم را به دست بگیرد و گفته بودم اگر حتی یک ساعت قبل کنکور به من آرامش دهد باور میکنم که هست و مرا می‌بیند، البته پدر و مادرم هم برایم بسیار دعا کرده بودند. این آرامش عجیب و غیرمنتظره در روز قبل از کنکور به من اعتماد به نفس داد تا باور کنم که خدا در این راه همراه من است و اگر در روز آخر، بی دلیل این آرامش در دل من شکل گرفته بود، تنها به این خاطر بود که خداوند می‌خواست من نتیجه تلاشم را بگیرم. برای همه شما دعا میکنم. موفق باشید.


متیــن میرباقری - مکانیـــک تهران


روز قبل از کنکور :

روز قبل کنکور روزی بود که باید برای کنترل استرس به استراحت و تفریح و ریلکسیشن میپرداختم! به همین منظور با کسایی که دوستشون داشتم رفتم بیرون و ناهار مورد علاقه م رو گرفتیم و روز خوبی بود!


لیلا پابخــش - حقوق بهشتی


تجربه روز قبل از کنکور :

روز قبل کنکور برای من روز پر از هیجان و جذابی بود؛ حس اینک قراره برم و ازمونی که  یکسال از عمرم رو براش درسخوندم ،بدم واقعا جالب بود. من اصلا به هیچ چیز منفی ای فک نکردم. بیشتر خودمو با درس خوندن و تست زدن درسایی مثل ریاضی و فنون و زبان سرگرم کردم.

بقیه روز هم بیشتر استراحت کردم.شب وقتی به کنکور فکر میکردم خیلی مشتاق بودم براش و ایمان داشتم که من بهترین رتبه رو میارم و با فکر کردن به بهترین و قشنگترین چیزا خوابیدم.


امیرحســین رضافر - حقوق تهــران


تجربه روز قبل از کنکور :

در این روز ساعت 6:30 بیدار شدم تا برای روز بعد مشکلی از نظر ساعت بیدار شدن نداشته باشم؛ تا حوالی 11 صبح به مرور گزیده نکات و خلاصه هایی که طی آزمون های سه روز یکبار گرداوری کرده بودم پرداختم و بعد از آن کتاب ها را بستم. عصر کمی از نکات فلسفه را خواندم و پس از آن به همراه دوستانم بیرون رفتم. شب نیز شام مختصری خوردم و ساعت 10:30-11 شب خوابیدم.


متیــن میرباقری - مکانیـــک تهران


روز قبل از کنکور :

روز قبل کنکور روزی بود که باید برای کنترل استرس به استراحت و تفریح و ریلکسیشن میپرداختم! به همین منظور با کسایی که دوستشون داشتم رفتم بیرون و ناهار مورد علاقه م رو گرفتیم و روز خوبی بود!


کیمیــا طهماسبی - حقوق تهران


تجربه روز قبل از کنکور :


من هم این روز را درست مثل سایر داوطلبان استرس داشتم و مدام حواسم به سمت اینکه فردا قرار است چطور پیش برود پرت می‌شد امّا با تا حد زیادی توانستم این استرس را کنترل کنم.

از آن‌جاییکه حس می‌کردم اگر بیکار بمانم ممکن است استرس بیشتری بگیرم به همین خاطر صبح حدود دو ساعت را به مرور خلاصه‌های تاریخ ادبیات، اختصاص دادم و بعد از خوردن ناهار تصمیم گرفتم که چندتا از خلاصه‌های آیات دینی را بخوانم که بعد از گذشت نیم ساعت دیدم عملاً فایده‌ای ندارد؛ بنابراین به جای مطالعه، به بررسی هدف‌گذاری‌هایی که برای هر درس انجام دادم و نکات مشاوره‌ای که یادداشت کردم (از جمله اینکه چه سوال‌هایی را دور اول جواب ندهم و کدام تیپ‌ سوال را حذف کنم و برای هر درس چه قدر وقت بگذارم) پرداختم.

عصر هم چند ساعت پیاده‌روی کردم و حدود ساعت ۹ شام سبکی خوردم. وسایلی که قرار بود سر جلسه همراهم داشته باشم را آماده کردم‌ و ساعت ۱۰ و نیم هم سعی کردم بخوابم و بنابراین شب کنکور خواب کاملی داشتم و سر جلسه خسته و کسل نبودم.



مطلب پیشنهــادی :

12 توصیه مهم ویژه آمادگی روز کنکور

Menu