رتبه39 تجربی: پیشنهادمن در نحوه استفاده از کتاب زیست 98-10

در این مطلب روش مطالعه زیست شناسی پریسا کفایتی به همراه راهکار وی در استفاده از کتاب زیست 98-10 را باهم میخوانیم...

رتبه39 تجربی: پیشنهادمن در نحوه استفاده از کتاب زیست 98-10

پریسـا کفایتـی

رتبه39 منطقه2 - دندانپزشکـــی بهشتی

« پیشنهاد من در استفاده از کتاب زیست 98-10 »

این کتاب بیش‌تر شامل نکات ترکیبی و نکات قابل برداشت از متن و شکل‌های کتاب درسی است. بنابراین نمی‌توان برای آغاز مطالعه از آن استفاده کرد.

بهتر است بعد از حداقل یک‌بار مطالعه کتاب درسی از این کتاب به عنوان منبعی برای نکات بیش‌تر استفاده کنیم. یعنی وقتی بر مطالب اصلی و پایه‌ای کتاب درسی تسلط نسبی پیدا کردیم، به سراغ آن بیاییم. این زمان می‌تواند با توجه به روش مطالعه‌مان در درس زیست‌شناسی متفاوت باشد.

برای بعضی پس از اولین مطالعه کتاب درسی و برای بعضی دیگر بعد از اولین بار تست زدن از آن قسمت. به هر حال نکتة مهم این است که وقتی دنبال نکات بیش‌تر بودیم یا حتی هنگام جمع‌بندی و مرور نکات از آن استفاده کنیم.


روش مطالعه زیست شناسی :

برای مطالعه درس زیست‌شناسی ابتدا کتاب درسی را در گفتار موردنظر مطالعه می‌کردم.البته نه خیلی دقیق و جزئی و بیش‌تر برای آشنایی کلی با مطلب.

سپس جزوه یا درسنامه را مطالعه می‌کردم تا هم کتاب یک بار مرور شود و هم نکات اضافی که ممکن بود به نظر خود بیاید را از درسنامه به کتاب درسی وارد کنم.

سپس تست می‌زدم و تست‌ها را کامل بررسی می‌کردم و پاسخ تشریحی تمام تست‌ها را می‌خواندم.

در این مرحله چون تسلطم بر مطلب کامل نبود، معمولاً اشتباهات زیادی در تست‌ها داشتم که با بررسی آن‌ها را رفع می‌کردم و نکات پاسخ تشریح را نیز به کتاب درسی وارد می‌کردم.

سپس دوباره کتاب درسی را مطالعه می‌کردم. اما این بار با دقت و جزئی و سپس به سراغ تست بیش‌تر می‌رفتم و باز هم پاسخ‌ها را کامل بررسی می‌کردم.

سعی می‌کردم تا روز آزمون کتاب درسی را در مجموع سه یا چهار بار مطالعه کنم و هم‌چنین تست‌های نشان‌دار را نیز 2 یا 3 بار مرور می‌کردم.

Menu