سوالات دامدار ریاضی آزمون 29 فروردین دهم ریاضی

به سوالاتی که درصد بالایی از پاسخ دهندگان به جای گزینه صحیح گزینه دیگری را انتخاب کنند سوالات دامدار گفته می‌شود و به گزینه انتخاب شده، دام سوال گفته می‌شود. با بررسی سوالات دامدار و بررسی دلیل به دام

سوالات دامدار ریاضی آزمون 29 فروردین دهم ریاضی

به سوالاتی که درصد بالایی از پاسخ دهندگان به جای گزینه صحیح گزینه دیگری را انتخاب کنند سوالات دامدار گفته می شود و به گزینه انتخاب شده، دام سوال گفته می شود. با بررسی سوالات دامدار و بررسی دلیل به دام افتادن درصد قابل توجهی از دانش آموزان در این سوالات می توانید احتمال به دام افتادن خود را در پاسخ گویی به سوالات مشابه در آزمون های بعدی و همچنین کنکور سراسری کاهش دهید. در اینجا دو تا از سوالات دامدار درس ریاضی در آزمون 29 فروردین دهم ریاضی و دلیل به دام افتادن درصد قابل توجهی از دانش آموزان در این سوالات را بررسی کرده ایم.


گزینه صحیح گزینه "1" است که 38 درصد از پاسخ دهندگان به درستی این گزینه را انتخاب کرده اند.

گزینه دام گزینه "2" است که 42 درصد از پاسخ دهندگان به اشتباه این گزینه را انتخاب کرده اند.

دانش آموزانی که گزینه "2" را انتخاب کرده اند، بالای محور xها بودن سهمی را با رو به بالا بودن سهمی اشتباه گرفته اند. شرط آنکه سهمی رو به بالا باشد، آن است که ضریب عبارت درجه دوم مثبت باشد که در این صورت داریم:

lI   a>0 ==> m/2+2>0 ==> m>-4   Il  


m>-4   


گزینه صحیح گزینه "2" است که 55 درصد از پاسخ دهندگان به درستی این گزینه را انتخاب کرده اند.

گزینه دام گزینه "4" است که 26 درصد از پاسخ دهندگان به اشتباه این گزینه را انتخاب کرده اند.

دانش آموزانی که به اشتباه گزینه "4" را انتخاب کرده اند، به منفی بودن فعل صورت سوال توجه نکرده اند و آن را می شود در نظر گرفته اند.

Menu