سوالات دامدار ریاضی آزمون 15 فروردین یازدهم ریاضی

به سوالاتی که درصد بالایی از پاسخ دهندگان به جای گزینه صحیح گزینه دیگری را انتخاب کنند سوالات دامدار گفته می‌شود و به گزینه انتخاب شده، دام سوال گفته می‌شود. با بررسی سوالات دامدار و بررسی دلیل به دام

سوالات دامدار ریاضی آزمون 15 فروردین یازدهم ریاضی

به سوالاتی که درصد بالایی از پاسخ دهندگان به جای گزینه صحیح گزینه دیگری را انتخاب کنند سوالات دامدار گفته می شود و به گزینه انتخاب شده، دام سوال گفته می شود. با بررسی سوالات دامدار و بررسی دلیل به دام افتادن درصد قابل توجهی از دانش آموزان در این سوالات می توانید احتمال به دام افتادن خود را در پاسخ گویی به سوالات مشابه در آزمون های بعدی و همچنین کنکور سراسری کاهش دهید. در اینجا دو تا از سوالات دامدار درس ریاضی در آزمون 15 فروردین یازدهم ریاضی و دلیل به دام افتادن درصد قابل توجهی از دانش آموزان در این سوالات را بررسی کرده ایم.


گزینه صحیح گزینه "4" است که 42 درصد از پاسخ دهندگان به درستی این گزینه را انتخاب کرده اند.

گزینه دام گزینه "1" است که 43 درصد از پاسخ دهندگان به اشتباه این گزینه را انتخاب کرده اند.

دانش آموزانی که به اشتباه گزینه 1 را انتخاب کرده اند امکان صفر بودن بردار انتقال را در نظر نگرفته اند. اگر انتقال با بردار صفر صورت پذیرد موقعیت هر نقطه از صفحه تحت این اتقال ثابت و بدون تغییر باقی می ماند و در نتیجه یک تبدیل همانی است.



گزینه صحیح گزینه "2" است که 38 درصد از پاسخ دهندگان به درستی این گزینه را انتخاب کرده اند.

گزینه دام گزینه "1" است که 50 درصد از پاسخ دهندگان به اشتباه این گزینه را انتخاب کرده اند.

دانش آموزانی که گزینه "3" را انتخاب کرده اند به اشتباه به جای محاسبه احتمال برای دو کارت سفید احتمال آن را حساب کرده اند که اگر یک کارت انتخاب کنیم و آن کارت سفید باشد با کدام احتمال از دسته اول انتخاب شده است. در این صورت داریم:



Menu