با قهرمانان پیوستگی هنرستان آشنا شوید

همه ساله بخش اصلی رتبه‌های برتر کانون از میان همین قهرمانان پیوستگی هستند . در این جدول به نمره‌ی تراز دانش آموزان کاری نداشته ایم زیرا آن‌ها که ادامه می‌دهند ، دیر یا زود به قله‌ها می‌رسند .

با قهرمانان پیوستگی هنرستان آشنا شوید

لیست قهرمانان پیوستگی هنرستان را در فایل ضمیمه (پایین صفحه) دانلود کنید.


رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود           رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

یک ویژگی مشترک  قهرمانان  این است :  پیوستگی و ادامه دادن . قهرمانان  کسانی هستند  که به سادگی میدان را  ترک نمی کنند . بیشترین پیوستگی را دارند ، سال به سال  ادامه می دهند و درشرایط سخت میدان را رها نمی کنند. آن ها وقتی که نتیجه باب میلشان نیست و حتی زمانی که شکست می خورند بازهم ادامه می دهند و مایوس نمی شوند به همین دلیل،  آن ها بیشترین پیشرفت را دارند  . 

همه ساله بخش اصلی رتبه های برتر کانون از میان همین  قهرمانان پیوستگی هستند . در این جدول به نمره ی تراز دانش آموزان کاری نداشته ایم زیرا آن ها که ادامه می دهند ، دیر یا زود به قله ها می رسند . البته تعداد زیادی از این دانش آموزان ترازها و رتبه های برتر کانون هستند اما معیار تنظیم این جدول ها نمره ی تراز نیست بلکه پیوستگی است . این  دانش آموزان قهرمانان پیوستگی هستند .

این ها  اعدادی شگفت انگیز هستند ، اما  عزم و اراده ی این قهرمانان جوان را صرفا با این اعداد  نمی توان توصیف کرد. امیدواریم  این دانش آموزان و همه ی دانش آموزانی که تلاش می کنند و پیوسته ادامه می دهند ، به نتایجی که در خور زحماتشان است ،  برسند .

تحقیقات چه می گویند ؟ امروزه در آموزش هم مثل پزشکی ، تشخیص روش های موثر برای بهبود و پیشرفت بر اساس پژوهش انجام می شود . نه یک پژوهش منفرد و مجزا بلکه ده ها پژوهش که یک نظریه را تایید کنند ( فراتحلیل یا متا آنالیز) . بر اساس ده ها تحلیل معتبر که سند آن در زیر همین مطلب ارائه می شود ، موثرترین استراتژی برای پیشرفت دانش آموزان در میان ده ها استراتژی متفاوت ، دادن بازخوردهای  منظم  به  خود دانش آموزان  است . دقت کنید : بازخورد به خود دانش آموزان که مهم تر ازدادن  بازخورد به اولیا و معلمان است و عجیب نیست که دومین استراتژی موثر ، مهارت های فراشناختی است ( یعنی این که هر دانش آموز بداند که خودش با کدام روش  هر درس را بهتر یاد می گیرد) . 


نتیجه : اگر می بینید دانش آموزانی که بیشترین پیوستگی را دارند بهترین نتیجه ها را می گیرند به این دلیل است که آن ها با شرکت در آزمون های منظم ، هر دوهفته یک بار وضعیت خود را تشخیص می دهند ، روش های موفق و موثر خود را کشف می کنند  و ادامه می دهند و بازهم  به جست و جوی روش های بهتر و موثرتر می گردند ، مهارت های فراشناختی خود را تقویت می کنند و با خودآگاهی بیشتر به مسیر خود ادامه می دهند .

بار دیگر تاکید می کنیم :  موفقیت تصادفی نیست و موفقیت برنامه می خواهد .

 

Menu