چند از ده (سطح دشواری) درس زیست‌شناسی آزمون 27دی

اعداد در جدول به این معناست که دانش آموزان در هر بازه ترازی به چند سوال از 10 تا سوال پاسخ صحیح داده‌اند.

چند از ده (سطح دشواری)  درس زیست‌شناسی آزمون 27دی

رنگ ها در هر  سیستم چند از ده به چه معنا است؟

 آبي    ساده: نسبت به چند از ده در آزمون،  دو واحد ساده‌تر است.

 سبز    نسبتا ساده:  نسبت به چند از ده این درس در آزمون یک واحد ساده‌تر است.

سفید   منطبق:  منطبق با چند از 10 درس در آزمون بوده است.

 زرد    نسبتا دشوار:  سبت به چند از ده این درس در آزمون یک واحد دشوارتر است.

 قرمز   دشوار: نسبت به چند از ده این درس در آزمون دو واحد دشوارتر است.

اعداد در جدول به این معناست که دانش آموزان در هر بازه ترازی به چند سوال از 10 تا سوال پاسخ صحیح داده‌اند. مثلا در دانش آموزان تراز 7000 در مقطع دوازدهم تجربی در درس زیست‌شناسی، به 8 سوال از 10 سوال پاسخ صحیح داده اند.

سطح دشواری درس زیست‌شناسی بر مبنای سیستم چند از ده در مقطع کنکور و متوسطه2

مسئول درس زیست‌شناسی در گروه مستندسازی آزمون: لیدا علی‌اکبری

عملکرد دانش‌آموزان در آزمون 27دی:

همان‌طور که در نمودار میله‌ای بالا مشخص است، در مجموع آزمون 27دی برای دانش‌آموزان مقاطع دهم، دوازدهم و فارغ‌التحصیل تجربی ساده‌تر از حد انتظار بوده‌است.

در سال دهم، آزمون برای بازه‌های ترازی 7000 و 5500، یک واحد ساده‌تر از حد انتظار بوده و این گروه از دانش‌آموزان توانسته‌اند در هر 10 سوال به 1 سوال بیشتر از تعداد سوال پیش‌بینی شده پاسخ دهند و همچنین دانش‌آموزان در بازه‌های ترازی 6250 و 4750 نیز توانسته‌اند به خوبی سوالات را بررسی کرده و تعداد سوال مطابق با تراز خود را به درستی پاسخ دهند.

در مقطع دوازدهم آزمون، در تمامی بازه‌های ترازی 1 واحد ساده‌تر از انتظار بوده و این موضوع به این معنی است که دانش‌آموزان دوازدهمی هم در زیست پایه و هم در زیست دوازدهم، به تسلط خوبی در مباحث این آزمون رسیده‌اند.

در گروه فارغ‌التحصیلان تجربی هم آزمون برای بازه‌های ترازی 4750، 5500 و 6250 یک واحد ساده‌تر از انتظار بوده و در بازه ترازی 7000نیز تعداد سوال پاسخ داده شده با پیش‌بینی ما مطابقت داشته.

دانش‌آموزان سال یازدهم دراین آزمون اندکی چالش داشته‌اند و آزمون برای آن‌ها کمی دشوارتر از حد انتظار بوده است. با توجه به اینکه این آزمون 3 فصل کتاب درسی را شامل می‌شود و سوالات ترکیبی نیز از مبحث هورمون‌ها زیاد مطرح می‌شود، شاید بتوان گفت که این نتیجه غیرمنطقی نیست ولی پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع اشکال و همچنین مرور دوباره مباحث مطرح شده در این آزمون حتما برنامه‌ریزی مجددی داشته باشید.

شما چه مقطعی هستید  و به  چند تا از 10 سوال در درس زیست‌شناسی  پاسخ صحیح داده‌‏اید؟

Menu