تحلیل آزمون 1 شهریور (مقایسه‌ای، آزمون‌های تابستان)

تحلیل سطح دشواری آزمون‌های تابستان 98 و بررسی عملکرد دانش‌آموزان

تحلیل آزمون 1 شهریور (مقایسه‌ای، آزمون‌های تابستان)

دانش‌آموزان عزیز؛ 

نتایج آزمون‌های تابستان بررسی و مقایسه شده و نتایج آن به شرح زیر است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در سه آزمون اول پروژه تابستان به طور کلی در دو درس طراحی 2 و عکاسی 2 که درس‌های پایة یازدهم (سال گذشته) بوده‌اند، در هر آزمون نسبت به آزمون قبل پیشرفت و حرکت روبه جلو دیده می‌شود و این روند در آزمون 1 شهریور متفاوت است و درصد کمی افت داشته است. درصد پاسخگویی صحیح به درس تاریخ هنر ایران که درس نگاه به گذشته (پایه دهم) است، در هر آزمون کاهش داشته و با پیش‌روی مباحث درصد کم تری از دانش‌آموزان توانسته‌اند به سوالات آن پاسخ درست بدهند.

درس تاریخ هنر جهان از درس‌های سال دوازدهم (نگاه به آینده) است؛ روند پاسخگویی به آن نوسانی بوده، به طوری که در آزمون 18 مرداد نسبت به دو آزمون دیگر (4 مرداد و 1 شهریور) میانگین درصد پاسخ صحیح آن، کمتر بوده است.

همچنین در جدول زیر سطح دشواری آزمون‌ها بررسی شده است. به نظر می آید دو آزمون 4 و 18 مرداد تعداد بیشتری سوال دام داشته‌اند درحالی که تعداد سوالات دشواری که کمتر از 20% پاسخ صحیح داشته، در آزمون 21 تیر بیشتر است. جالب است بدانید در درس نگاه به آینده (تاریخ هنر جهان) 2 سوال در هر کدام از آزمون‌های 4 و 18 مرداد بوده که هیچ داوطلبی به آن پاسخ صحیح نداده است  

امید است با بررسی پاسخ‌های اشتباه خود و خواندن پاسخ‌های تشریحی، در آزمون‌های بعد نتایج بهتری گرفته و به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ صحیح دهید.

Menu