فاطمه رسولی نسب: تحلیل زیست شناسی کنکور تجربی 98

با بررسی سوالات زیست شناسی کنکور 98 ، می‌بینیم که از بین 50 سوال زیست شناسی کنکور 98، تعداد 31 سوال ( 62%) مستقیما از فصل‌های کتاب درسی آمده بود.

فاطمه رسولی نسب: تحلیل زیست شناسی کنکور تجربی 98

با بررسی سوالات زیست شناسی کنکور 98 ، می بینیم که از بین 50 سوال زیست شناسی کنکور 98، می بینیم که

تعداد  31 سوال (  62%) مستقیما از فصل های کتاب درسی آمده بود.

تعداد 13 سوال (26%)  به صورت ترکیبی از فصل های  هرکتاب بود.

تعداد 6 سوال ( 12%) به صورت ترکیبی از کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم آمده بود.


زیست شناسی دهم :  18 سوال شامل 10 سوال مستقیم از فصل ها، 4 سوال ترکیبی بین فصل های کتاب دهم، 4 سوال ترکیبی با کتاب یازدهم و دوازدهم آمده بود.

زیست شناسی یازدهم:  21 سوال شامل 11 سوال مستقیم از فصل های کتاب، 6 سوال ترکیبی بین فصل ها کتاب درسی یازدهم و 4 سوال ترکیبی با کتاب دهم و دوازدهم آمده بود

زیست شناسی دوازدهم :  17 سوال شامل 10 سوال مستقیم از فصل ها، 3سوال ترکیبی بین فصل ها کتاب درسی دوازدهم و 4 سوال ترکیبی با کتاب زیست دهم و یازدهم آمده بود

 

در زیست دهم، بیشترین سوالات ترکیبی مربوط به فصل 4 گردش مواد است . از این فصل سوال مستقیم نیامده بود 3 سوال ترکیبی با فصل های دیگر  کتاب زیست دهم و 4 سوال ترکیبی با  کتاب زیست یازدهم و دوازدهم قرار داده شده بود.

زیست یازدهم: بیشترین سوالات مربوط به فصل 1 تنظیم عصبی بود (6 سوال). این فصل بیشترین سوالات ترکیبی را داشت که شامل 2 سوال مستقیم از خو فصل 1 بود. ، سه سوال ترکیبی با فصول دیگر کتاب یازدهم و 2 سال ترکیبی با زیست دوازدهم قرا داده شده بود

زیست شناسی دوازدهم بیشترین سوالات مربوط به فصل اول مولکول های اطلاعاتی بود(5 سوال) . این فصل بیشترین سوالات ترکیبی را داشته است. از این فصل 1 سوال مستقیم از خود فص اول، دو سوال ترکیبی با فصول دیگر زیست دوازدهم و 2 سوال ترکیبی با زیست دهم و یازدهم آمده بود.

*** همانطور که در ابتدای کتاب های درسی قسمت هایی را که نباید از آن ها در کنکور سوال مطرح می شد مشخص کرده بود، امسال این موضع کاملا رعاتشده بود و سوال های محاسباتی نیماده بود.و همچنین از قسمت های بیشتر بدانیم و واژگان سوال نیامده بود.

***با توجه به تغییر اصطلاحات و جایگیزینی اسامی علمی با نام فارسی، امسال در تمام سوالات هم اصطلاح فارسی و هم اسامی علمی آورده شده بود. بنابراین ضروری است که دانش اموزان با هر دو نام علمی و فارسی اصطلاحات آشنا باشند.

بودجه بندی زیست شناسی کنکور 98  و نوع سوالات از هر فصل


فاطمه رسولی نسب

Menu