چرتکه چیست؟

اهمیت محاسبات ذهنی ریاضی چرتکه در رشد و نبوع مغزی کودکان

چرتکه چیست؟

چُرتکه ابزاری قدیمی برای محاسبه ی چهار عمل اصلی است که هنوز در بسیاری از کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.چرتکه قدیمی ترین کامپیوتر جهان با قدمتی بیش از 2000 سال است.

هم اکنون نیز به عنوان یک ابزار ریاضی مهم در عصر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و نیز به صورت گسترده ای برای یادگیری موثر ریاضی و رشد ذهنی کودکان شناخته شده است

با استفاده از اصول آموزشی چرتکه ژاپنی سوروبان در کنار محاسبات ذهنی و با استفاده از تکنیک های پیشرفته و چند رسانه ای مبتنی بر یادگیری برای کودکان، آنها به سرعت، توانائی یادگیری این روش و در نتیجه محاسبات ریاضی را بصورت کاملا حرفه‌ای و سریع و دقیق بر روی چرتکه و ذهن خود انجام دهند.

در این روش کودکان همگام با یادگیری و آشنائی مراحل اولیه کار با چرتکه با تصور چرتکه بصورت مجازی و ذهنی قادر خواهند بود مسائل ریاضی را بصورت تصوری و در ذهن خود انجام دهند.

بر خلاف آموزش سنتی در ریاضی که تنها استفاده از نیم کره چپ مغز به کارگیری می شد، تصور چرتکه توسط کودکان باعث به کار افتادن نیم کره راست مغز به واسطه تصور چرتکه خواهد شد که در عین حال با استفاده از منطق نیم کره چپ و جابجائی مهره چرتکه ها بصورت مجازی و با استفاده از نیم کره راست و ترکیب این دو باعث توسعه و افزایش عملکرد نیم کره های راست و چپ مغز خواهد شد.


فواید چرتکه

1-بهبود درک مفاهیم ریاضی
2-مهارت های محاسباتی را بهتر و سریع تر می کند
3-افزایش توانایی حل مسائل
4-توجه بیشتر به دستورالعمل ها
5-افزایش اشتیاق گوش دادن
6-بهبود حافظه
7-بهبود واکنش مغزی
8-افزایش قدرت مهارت های ذهنی
9-افزایش اطمینان و اعتماد به نفس
10-افزایش استقامت در مقامل استرس و فشار


Menu