PadFone 2 دو نفر و نصفی!

PadFone2 محصول ایسوس در دونقش بازی میکند؛ تلفن و تبلت! ما آن را به عنوان تلفن در رقابت با Galaxy S3 و Optimus 4X HD بررسی کرده ایم

PadFone 2 دو نفر و نصفی!
محصول ايسوس در دونقش بازي ميکند؛ تلفن و تبلت! ما آن را به عنوان تلفن در رقابت با Galaxy S3 و Optimus 4X HD بررسي کرده ايم

حدود يک سال پيش ايسوس محصولي شگفت انگيز را براي علاقمندان به دنياي ديجيتال معرفي کرد: اين محصول PadFone نام داشت و يک گوشي هوشمند رده بالاي 14.3 اينچي بود که همراه آن يک داک تبلت نيز ارائه مي شد تا کاربر بتواند در صورت تمايل گوشي را داخل اين داک قرار داده و از آن به عنوان تبلتي 10.1 اينچي استفاده کند.

PadFone2 دو نفر و نصفي

هشت ماه پس از معرفي PadFone، ايسوس مدل جديد اين گوشي – تبلت را با نام PadFone2 معرفي کرد. PadFone2 تغييرات سخت افزاري بسياري نسبت به مدل گذشته دارد و جهشي بزرگ نسبت به مدل پيشين است.

حتي مي توانيم بگوييم يکي از بهترين محصولات ديجيتال ساخته شده تا به اين تاريخ است. حتي بدون در نظر گرفتن داک تبلت، بايد گفت که PadFone2 يکي از بهترين و قدرتمندترين گوشي هاي آندرويدي موجود در بازار است و مي تواند از پس رقبايي مثل HTC One X، Samsung Galaxy S III و LG Optimus 4X HD بربيايد.

1- چرا از خود گوشي شروع نکنيم؟ PadFone2 نزديک به 140 ميلي متر طول و 9 ميلي متر ضخامت دارد؛ کمي بزرگتر و ضخيم تر از Samsung Galaxy SIII! وزن آن 135 گرم است و تقريبا با HTC One X و Samsung Galaxy SIII برابري مي کند.

از نظر ظاهري مي توان گفت PadFone2 مدل بزرگتر شده گوشي PadFone است. قاب پشتي به همان بافت هاي حلقه اي مخصوص تبلت ها و نوت بوک هاي ايسوس با نام Zen مزين شده است که نه تنها اثر انگشت را جذب نمي کند، بلکه مانع ليز خوردن گوشي در دست مي شود.

در جلوي صفحه نمايش عريض 4.7 اينچي قرار دارد و در بالاي آن دوربين دوم 1.2 مگا پيکسلي تعبيه شده است. برخلاف مدل پيشين، PadFone2 از کليدهاي نرم افزاري براي کنترل قسمت هاي مختلف سيستم عامل استفاده نکرده و در پايين صفحه نمايش، سه کليد سخت افزاري لمسي خازني وجود دارد. يکي از تغييرات اصلي ايجاد شده در PadFone2 به پورت اتصال آن مربوط مي شود.

PadFone2 دو نفر و نصفي

ايسوس در پايين اين گوشي يک پورت ترکيب قرار داده که آن را MHL مي نامد. اين پورت مانند يک درگاه ميکرو USB عمل مي کند و وظيفه انتقال اطلاعات، داده ها و انرژي بين داک تبلت و گوشي را برعهده دارد. در سمت راست گوشي به ترتيب، کليد پاور و کليدهاي کم و زياد کردن صدا قرار دارد. در سمت چپ هيچ کليدي وجود ندارد و بالاخره در بالاي آن، خروجي صوتي 3.5 ميليمتري و شيار ميکرو سيم کارت قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که براي خارج کردن شيار ميکروسيم کارت بايد مثل آيفون از يک پين يا سوزن استفاده کنيد. PadFone2 در سه مدل 32.16 و 64 گيگابايتي وجود دارد. متاسفانه اين گوشي از کارت هاي حافظه microSD پشتيباني نمي کند.

اما پس از گوشي نوبت به داک تبلت مي رسد. اين داک داراي يک صفحه نمايش 10.1 اينچي بوده و داخل آن يک باتري 5000 ميلي آمپر – ساعت قرار داده شده است. در بالا – سمت چپ داک، کليدهاي کم و زياد کردن صدا و کليد پاور قرار داشته و در بالاي صفحه نمايش، دوربين دوم يک مگاپيکسلي تعبيه شده است. در زير تبلت نيز همانند خود گوشي، پورت 13 پيني MHL قرار دارد. متاسفانه برخلاف مدل پيشين، PadFone2 داراي کيبورد جداگانه نيست.

سيستم قرارگيري گوشي در داک تبلت به طور کامل تغيير کرده است. ممکن است اين نگراني براي شما هم پيش بيايد که آيا احتمال افتادن گوشي از داخل داک وجود دارد؟ جواب اين سوال منفي است! شکافي که گوشي در آن قرار مي گيرد داراي تعدادي دنده پلاستيک بوده و همانند سيستم کمربند خودرو عمل مي کند.

اگر گوشي را به آرامي از اين شکاف بيرون بکشيد مي توانيد آن را بدون هيچگونه مشکلي از داک خارج کنيد ولي اگر با حرکات سريع اين کار را کرده يا ضربه اي به بدنه داک وارد کنيد، گوشي در جاي خود محکم باقي خواهد ماند.

PadFone2 دو نفر و نصفي

2- PadFone2 از چيپ 28 نانومتري Snapdragon S4 Pro کمپاني Qualcomm بهره مي برد. اين چيپ داراي پردازنده چهار هسته اي Krait با فرکانس 1.5 گيگاهرتز و پردازشگر گرافيکي Adreno320 است که در حال حاضر قدرتمندترين سخت افزار موجود روي گوشي هاي آندرويدي محسوب مي شود و بسيار سريع تر از پردازنده هاي موجود روي گوشي هاي رده بالاي HTC One X و Samsung Galaxy SIII عمل مي کند. به علاوه اين گوشي داراي دو گيگابايت حافظه RAM است که اجراي بي عيب و نقص چندين برنامه به صورت همزمان را تضمين مي کند.

PadFone2 داراي يک باتري قدرتمند ليتيوم - پليمري 2140 ميلي آمپر – ساعتي است. با توجه به صفحه نمايش IGZO کم مصرف و پردازنده بهينه، مصرف باتري آن بسيار مناسب بوده و مي تواند در مصارف روزمره بين يک تا دو روز کامل شارژدهي کند اما داخل داک تبلت، يک باتري 5000 ميلي آمپر – ساعت تعبيه شده است. به دليل کاهش صخامت و وزن دستگاه، به ناچار باتري ضعيف تري نسبت به مدل اوليه PadFone در داک تبلت قرار داده است.

با اين وجود، هنگامي که گوشي را در شيار داک قرار مي دهيد، باتري 5000 ميلي آمپر – ساعتي فعال شده و مي توانيد به طور متوسط تا دو روز کامل از آن استفاده کنيد که شارژدهي بالايي است.

3- PadFone2 داراي يک صفحه نمايش عريض 4.7 اينچي است که طبق ادعاي اين کمپاني، انرژي کمتري مصرف کرده و طول عمر بالاتري نسبت به رقبا دارد. دقت اين صفحه نيز 720 در 1280 نقطه است. روشنايي صفحه به کاربران امکان مي دهد به راحتي در فضاهاي خارجي يا زيرتابش مستقيم نور آفتاب با گوشي خود کار کنند. داک تبلت نيز داراي صفحه نمايشي 10.1 اينچي با پنل IPS LCD و دقت 800 در 1280 نقطه است.

PadFone2 دو نفر و نصفي

مهمترين نکته در مورد اين دو صفحه نمايش، تکنولوژي Dynamic Display است. به لطف بهره گيري از اين تکنولوژي، به محض قرار دادن گوشي در داک تبلت، هر آنچه روي گوشي خود مشاهده مي کرديد، در صفحه بزرگ تبلت نيز مشاهده مي شود.

موضوع ديگري که ايسوس هميشه روي آن حساس بوده، کيفيت صوتي دستگاه است. PadFone2 نيز از اين قاعده مستثنا نيست. تيم صوتي اين کمپاني که Golden Ear نام دارد، مسئوليت طراحي بلندگوهاي محصول را برعهده داشته اند. هم گوشي و هم داک تبلت، از تکنولوژي انحصاري صوتي ايسوس يعني SonicMaster بهره مي برند و کيفيت صداي بسيار خوبي ارائه مي دهند.

4- PadFone2 به طور پيش فرض از نسخه 4.0 سيستم عامل آندرويد با نام بستني حصيري استفاده مي کند ولي ايسوس وعده داده که تا پايان سال جاري ميلادي، اين گوشي به آندرويد 4.1 نيز آپديت خواهد شد. با توجه به اينکه مدل پيشين نيز از آندرويد 4.0 استفاده مي کرد، تفاوت نرم افزاري خاصي بين PadFone و PadFone2 وجود ندارد. همانند اکثر محصولات آندرويدي ايسوس PadFone2 نيز از رابط استاندارد آندرويد 4.0 استفاده مي کند که کمي توسط ايسوس تغيير يافته است و از آنجايي که PadFone2 از پردازنده و پردازشگر گرافيکي قوي تري نسبت به مدل پيشين استفاده مي کند، محيط سيستم عامل روانتر و سريعتر است. همانند تمام محصولات آندرويدي که از نسخه هاي 4.0 و جديدتر اين سيستم عامل استفاده مي کنند، PadFone2 نيز به طور کامل از زبان فارسي پشتيباني مي کند.

PadFone2 دو نفر و نصفي

DynamicDisplay مهمترين و جالبترين قابليت محصول به حساب مي آيد. ايسوس ادعا کرده بود هنگامي که گوشي را داخل داک تبلت قرار مي دهيد، هر کاري که روي گوشي انجام مي دهيد در تبلت ديده مي شود اما در عمل اين قابليت تنها روي تعداد محدودي از برنامه هاي از پيش نصب شده کار مي کندو مثلا نمي توان از اين قابليت در بازي ها يا برنامه هاي جانبي پخش ويدئو استفاده کرد.

5- در پشت PadFone2 يک دوربين 13 مگاپيکسلي با سنسور BSI قرار دارد که توسط کمپاني سوني طراحي شده است و توانايي فيلمبرداري 1080 pFull HD با سرعت 30 فريم بر ثانيه و 720 p HD با سرعت 60 فريم بر ثانيه را دارد. رابطه کاربري دوربين نيز تغييرات زيادي داشته و قابليت ها و افکت هاي فراواني به آن اضافه شده است.
منبع :

Menu