7 نکته در مورد مبحث کاربرد مشتق-درس ریاضی

.

7 نکته در مورد مبحث کاربرد مشتق-درس ریاضی

1-     براي تسلط بر مبحث مجانب ها بهتر است که بر مباحث دامنه توابع و همين طور حد بي نهايت  تسلط داشته باشيد.

2-     در مبحث کاربرد مشتق در رسم نمودار اقداماتي بايد به صورت مرحله به مرحله و گام به گام انجام شود که در برخي موارد اين مراحل متعدد و گاهي طولاني هستند.

براي پرهيز از اشتباه، پيشنهاد مي شود که بعد از انجام هر مرحله اقدام انجام شده و نتيجه آن يادداشت شود.

3-     براي حل بهتر سوال ها، مرور برخي از مطالب مانند حل معادلات و تعيين علامت توابع و...مي تواند مفيد باشد.

4-     به تمامي تعاريف و فرمول ها و همين طور نمودارها توجه اي ويژه شود و ضمن يادگيري تعاريف آن ها ، کاربردهاي آن ها را درتيپ هاي مختلف سوالي مورد بررسي قرار دهيد.

5-     براي مطالعه اين مبحث ابتدا بايد مفهوم مشتق و فرمول هاي آن را به خوبي ياد بگيريم سپس اکسترمم هاي نسبي و مطلق و نقطه بحراني را بشناسيم سپس به فهميدن تابع هاي صعودي و نزولي و تقعر و نقطه عطف بپردازيم و بتوانيم طول نقاط اکسترمم نسبي را بشناسيم.

 در نهايت نمودار شناسي است که بايد با استفاده از رسم نمودار، تابع ها با درجه هاي مختلف ، مجانب ها و توابع مختلف را بشناسيم.

6-     بهتر است ابتدا با روش حل توابع در قدرمطلق و بازه ها آشنايي داشته باشيم ،سپس با توجه به توابع چند ضابطه اي مقدار تابع را بدست آوريم.

7-     در حل تست ابتدا از سوالات آسان تر که داراي نکات آموزشي مي باشند شروع کنيد تا اول به خوبي با مبجث آشنا شويد و بعد مي توانيد به حل سوالات کنکور سراسري 80 تا 85 بپردازند بعد که به خوبي با روش هاي تستي و روش هاي حل تست ها آشنا شدند براي ارزيابي خود بهتر است به حل سوالات کنکور سراسري 85 تا 90 بپردازيد.(البته در بازه ي زماني مشخص و با گرفتن درصد تا به ميزان يادگيري خود از مبحث اطلاع پيدا کنيد.)

 ميثم حمزه لويي 

Menu