تصاویری از پل معلق مشکین‌شهر، بلندترین پل معلق خاورمیانه

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی‌ای که دارد گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان پارک جنگلی مشگین‌شهر است،

تصاویری از پل معلق مشکین‌شهر، بلندترین پل معلق خاورمیانه

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی‌ای که دارد گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند و البته به راستی هر کس که یک‌بار به این استان شمال غربی کشورمان سفر کرده باشد تصدیق می‌کند  گوشه‌گوشه این سرزمین کهن ارزش بارها دیدن را دارد.

یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان پارک جنگلی مشگین‌شهر است که با وسعت ۳۰۰ هکتار در ساحل غربی رود خیاوچایی قرار گرفته‌است.

تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی از جاذبه‌های گردشگری این پارک  هستند که حضور تعداد زیاد گردشگران در بیشتر فصول سال گواهی بر محبوبیت آن است.

اما فقط این امکانات نیستند که باعث شهرت این پارک جنگلی شده‌اند. در سال‌های اخیر پل معلقی در این پارک احداث شده که عنوان بلندترین پل معلق خاورمیانه را از آن خود کرده‌ و بر جذابیت‌ این پارک افزوده‌است.

از بالای این پل پارک جنگلی و قله سبلان به زیبایی خود نمایی می‌کنند.

مشخصات فنی پل معلق مشکین‌شهر

پل معلق مشکین‌شهر معلق که در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه ساخته شده‌ ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. ارتفاع دکل پل ۲۱ متر و کابل‌های آن ۷ سانتی‌متر قطر دارند.

در ساخت عرشه آن از مواد پلیمری و کامپوزیتی با طرح چوب و با مقاوت بالا دربرابر رطوب ، آتش‌سوزی، ضربه و فشار به استفاده شده‌است. در برخی از روزها تا سه هزار نفر برروی پل می‌روند که نشان از مقاومت بالا آن دارد.


Menu