مهدی براتی : تحلیل درس فیزیک کنکور تجربی 96

در زیر آقای مهدی براتی تحلیل درس فیزیک کنکور تجربی 96 را انجام دادند

مهدی براتی : تحلیل درس فیزیک کنکور تجربی 96

اول يك خسته نباشيد جانانه ميگم به همه ي بچه هاي گل تجربي🌹

و اما تحليل فيزيك كنكور تجربي به ترتيب سوالات:

بردار و حركت شناسي: طبق روال سال هاي اخير تست مستقيم از بردار نداشتيم و ٣ سوال خوب از حركت شناسي مطرح شده بود، يكي از آنها كه پارامتري و به ظاهر سخت بود با يك عدد گذاري و مثال ساده به جواب ميرسيد! (سطح كلي: متوسط)

ديناميك و كار و انرژي: امسال همانند كنكور رياضي سوالات خود و مفهومي از ديناميك مطرح شده كه البته اين مفهومي بودن به معني سخت بودن نيست، چرا كه مثلا سوال ٢٠٩ رو ميشد فقط با دونستن مفاهيم مربوط به بحث اصطكاك در حد ٥ ثانيه به جواب رسوند! (سطح كلي: متوسط)

نور هندسي: از اين بخش ٣سوال مطرح شده بود كه ٢ سوال اون بسيار ساده و تكراري و يك سوال اون جديد بود كه البته با يك تالس و دونستن قوانين انتشار نور به راحتي حل ميشد (سطح كلي: متوسط)

گرما: از اين بخش ٢سوال نسبتا ساده مطرح شده بود كه يكي از اون ها با بحث چگالي تركيب شده بود و ديگري با يك جايگذاري ساده حل ميشد! نكته ي مشهود و قابل توجه در سوالات اين بخش، عدم طرح تست از پاي تقريبا ثابت سوالات كنكور، يعني مخلوط آب و يخ و فلزات بود! (سطح كلي: آسان)

فشار: ٢ سوال از اين بخش طراحي شده بود كه حل يكي از اون ها نياز به نوشتن هم نداشت اما سطح سوال ديگري نسبتا بالا بود و با بحث قانون گاز ها هم تركيب شده بود (سطح كلي: متوسط رو به بالا)

الكتريسيته ساكن: در اين بخش بر خلاف سوالات كنكور ٩٥ كه سوالات در عين ساه بودن از نظر مفهوم فيزيكي، محاسبات هندسي پيچيده اي داشتند، سوالات بسيار خوب و استانداردي مطرح شده بود؛ درضمن يك تست به بودجه بندي اين بخش نسبت به سال هاي گذشته اضافه شده بود(٣سوال) (سطح كلي: متوسط)

جريان الكتريكي: تست هاي اين بخش نسبت به كنكور هاي ٩٤ و ٩٥ ساده تر بودند و همگي از جمله سوال ٢٢٣ كه ظاهر جديدي داشت و شايد تصور ميشد كه سخت هستش، با نوشتن چند رابطه ي اصلي كتاب درسي حل ميشدند (سطح كلي: متوسط)

القا و مغناطيس: طبق معمول ٢تست از اين موضوعات طرح شده بود كه هر دو تست هاي مناسبي بودند. تست ٢٢٦ كه فقط با يك جايگذاري بسيار ساده در فرمول حل ميشد! (سطح كلي: متوسط رو به پايين)

نوسان و موج: در مجموع ٤ تست از اين ٢فصل مطرح شده بود كه ٣تاي آنها روال مشخصي داشتند و بار ها از اين تيپ در آزمون هاي كانون سوال طرح شده بود. فقط تست ٢٣٠ سوال نسبتا جديدي بود و شايد كمي داوطلب رو دچار مشكل ميكرد! (سطح كلي: متوسط)

صوت: بر خلاف سنوات گذشته كه ٢ تست از اين فصل داشتيم، فقط ١ تست در مورد لوله هاي صوتي مطرح شده بود كه بسيار در منابع مختلف از جمله آزمون هاي كانون تكرار شده و تيپ جديد نبود. عدم طرح تست در مورد شدت و تراز شدت صوت قابل توجه هستش (سطح كلي: ساده)

الكترومغناطيس: ١ تست بسيار ساده كه فقط نياز به كمي دقت داشت (طرف ديگر!!) (سطح كلي: ساده)

فيزيك اتمي و هسته اي: از مجموع ٣ تست، ٢تست بسيار ساده براي اين بخش طرح شده بود كه در صورتي كه روي واحد هاي اندازه گيري مسلط بوديد، بدون هيچ مشكلي ميتونستيد تست ها رو به جواب برسونيد؛ اما نكته ي قابل توجه از اين بخش، طرح يك تست در رابطه با ليزر بود كه با توجه به عدم طرح تست در سال هاي گذشته از اين موضوع، احتمال زياد بسياري از داوطلبين اين بخش رو بي اهميت شمردند و به دليل نخوندن، احتمالا تست اون رو از دست دادند! (سطح كلي: آسان)

در مجموع فيزيك كنكور هاي امسال تاكيد بيشتري بر مفاهيم كتاب درسي داشت و صرفا با بلد بودن يك سري روش تستي نميشد نتيجه ي مطلوبي رو ازشون گرفت

در پايان اميدوارم كه همگي عزيزان آزمون خوبي رو پشت سر گذشته باشن و به اون چيزي حق و صلاحشون هستش برسند 🌷🌺

Menu