افزایش مراکز رشد دانشگاه شهید بهشتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش مراکز رشد دانشگاه به 4 مرکز خبر داد.

افزایش مراکز رشد دانشگاه شهید بهشتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه به 33 شرکت ارتقا یافته است، از افزایش مراکز رشد دانشگاه به 4 مرکز خبر داد.

با تبدیل معاونت پژوهشی به معاونت تحقیقات و فناوری ،تغییر تفکری در این دانشگاه ایجاد شد به گونه‌ای که در یک بازه زمانی 4 ساله، شاهد 2 برابر شدن رشد تولید علم در دانشگاه بوده ایم.

در رشد تولید علم، دانشگاه شهید بهشتی ،دانشگاه اول کشور می باشد و 2550 مقاله تولید کرده‌است،که ازبین اینتعداد مقاله، 500 مقاله در مجلات کیو وان چاپ شده که این مساله نشان می‌دهد کیفی نگری موجب رشد فزاینده دانشگاه در رنکینگ‌های بین‌المللی شده است.

 در سال 95 ، سه مرکز رشد جدید شامل :مرکز رشد طب بازساختی، علوم دندانی و علوم غذایی در این دانشگاه  تاسیس شده است که در مجموع تعداد مراکز رشد دانشگاه به انضمام مرکز رشد علوم دارویی به 4 مرکز ارتقا یافته است.همچنین تعداد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه نیز از 2 شرکت در سال 92 به 33 شرکت در سال 95 رسیده است که البته ظرفیت دانشگاه 100 شرکت دانش بنیان است. اگر 15 درصد این شرکتها محصول محور و تاپ باشند ما را به سمت دانشگاه نسل سوم هدایت می‌کنند.

گفتنی است که  بعد از 3 سال شرکتهای این دانشگاه، به محصول رسیده‌اند که داروی یدوفولیک اولین دارو با لوگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.

در سال 95، 4 هزار و 479 مورد خدمات پژوهشی  در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد.


منبع :

Menu