جشنواره ابن سینا/از تعداد شرکت کنندگان تا مهلت ثبت نام

دبیر علمی جشنواره: یکی از اهداف جدی ما در این جشنواره جهت دهی علمی به اوقات فراغت دانش آموزان است.

جشنواره ابن سینا/از تعداد شرکت کنندگان تا مهلت ثبت نام

دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: یکی از اهداف جدی ما در این جشنواره جهت دهی علمی به اوقات فراغت دانش آموزان است.

 دانش آموزانی که خوب حفظ می کنند و اطلاعات را خوب به خاطر می سپارند در جامعه ما مورد استقبال قرار می گیرند و در فضای کنکور رتبه های خوبی را کسب می کنند.ماموریت اصلی جشنواره ابن سینا تبدیل آموزش های دانش آموزان است.

 دانش آموزان به صورت تئوری کاربردهای کارآفرینی را در سطح دانش آموزی آموزش می بینند،در حوزه پژوهش های دانش آموزی در 25 رشته فعالیت وجود دارد.

گفتنی است که 40 مدرسه متوسطه اول و دوم سمپاد در این طرح حضور دارند.به طور کل  71 مجموعه به طور رسمی در این جشنواره مشارکت دارند .این مسابقات در 4 گرایش کلی طراحی شد که تمام آیین نامه های آن نیز تدوین و بر روی وب سایت وجود دارد.

بخش اول این جشنواره سمینارهای علمی است که در 11 گرایش با موضوعات مختلفی برگزار می شود. مسابقات مهارتی در 3 بخش هوا فضا در 4 گرایش، عمران و سازه در 6 گرایش و رباتیک در 3 گرایش در فروردین ماه 96 در دانشگاه تهران برگزار می شود.

اعطای دیپلم افتخار به برگزیدگان جشنواره دانش آموزی ابن سینا :

به برگزیدگان جشنواره دانش آموزی ابن سینا در حوزه های مختلف دیپلم افتخار اعطا می شود و کاندیدای حضور در مسابقات بین المللی خواهند بود. شبکه های تلویزیونی 12 کشور مختلف این مسابقات را پوشش خبری خواهند داد؛ همچنین به برترین ها در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار تسهیلات کم بهره تعلق می گیرد.

تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره:   

پیش بینی می شود که حداقل 3 هزار دانش آموز در جشنواره دوم ابن سینا شرکت کنند.

اهداف برگزاری جشنواره :

با توجه به این موضوع که  جشنواره محل رقابت دانش آموزان نیست بلکه زمینه ای برای آموزش دانش آموزان است تا آن ها جهت فکری پیدا کنند ،هدف جشنواره سیستماتیک عمل کردن است.

زمان برگزاری جشنواره :

روز برگزاری این جشنواره 17 و 18 فروردین است اما زمان آموزش آن از تابستان آغاز شده است و دانش آموزان در کارگاه های مختلف شرکت می کنند در مهر و آبان پروژه ها را انتخاب کرده و در فروردین هم ارائه و دفاع پروژه همچنین ارائه دستاوردها به داوری صورت می گیرد.

در بحث هایی مانند مشاوره، آزمون، آموزش و منابع آموزشی و محتواهای آموزشی که دانش آموزان نیاز دارند یک سیستم آموزشی طراحی شده و کاربردهایی از کتاب درسی دانش آموزان استخراج شده که همه را به آن سمت سوق داده می شوند.

مهلت ثبت نام :

آدرس ثبت نام در این جشنواره http://ebnesinafestival.comاست و مهلت ثبت نام نیز تا 25 اسفندماه خواهد بود.

منبع :

Menu