نحوۀ پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور 95

در مطلب ارائه شده می‌توانید میانگین و فراوانی نمرات خام دروس عمومی و اختصاصی حاضران در جلسه کنکور سراسری 95 در گروه آزمایشی علوم انسانی را مشاهده نمایید.

نحوۀ پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور 95

نحوۀ پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انساني در کنکور 95


تعداد 143 هزار و 473 داوطلب گروه آزمایشی علوم انساني در جلسه‌ي آزمون سراسري سال 95 حضور داشتند، داوطلباني كه بايد حدود 34 كتاب درسي را براي آزمون سراسري مطالعه نمايند. متأسفانه تعداد قابل توجهي از داوطلبان، برخي از كتاب‌هاي درسي (بخصوص دروس پايه) را مطالعه نمي‌كنند و سپس مدعي مي‌شوند كه سؤال‌هاي اين درس يا آن درس در آزمون سراسري دشوار بوده است و آن‌ها نتوانسته‌اند به آن سؤالات پاسخگو باشند.


بايد پذيرفت كه در يك آزمون ملي مهم، تعدادي از سؤال‌ها دشوار باشند تا بتوان به درستي سطح علمي داوطلبان را سنجيد؛ اما آيا تمام سؤال‌هاي يك درس دشوار هستند يا تعدادي از داوطلبان برخي از درس‌ها را رها مي‌كنند و در سر ازمون هم بدون دانش لازم به سؤال‌هاي همان درس پاسخ مي‌دهند؟


پس از همين امروز بي‌علاقگي، ضعف علمي يا زمان كم را بهانه نسازيد و با برنامه‌ريزي، براي همه‌ي درس‌ها وقت بگذاريد و مطمئن باشيد كه مي‌توانيد به حداقلي از سؤال‌هاي هر درس پاسخ صحيح بدهيد و در آزمون سراسري نتيجه بهتري كسب كنيد؟


براي مثال، در آزمون گروه آزمايشي علوم انساني سال 95 اگر داوطلبي فقط به 5 سؤال درس زبان خارجي پاسخ صحيح مي‌داد و البته به هيچ‌يك از سؤال‌ها نيز پاسخ غلط نمي‌داد، از بيش‌ از 95 درصد داوطلبان در اين درس وضعيت بهتري داشت،


آيا به راستي نمي‌توان تنها به 5 سؤال از 25 سؤال زبان خارجي پاسخ صحيح داد؟


نحوه‌ي پاسخ‌گويي داوطلبان حاضر در جلسه‌ي ازمون سراسري 95:


توجه داشته باشید که در کنکور قرار نیست كه شما به همه سؤالهای آن، پاسخ صحیح بدهید؛ بلکه لازم است كه در مقایسه با سایر داوطلبان، وضعیت بهتری داشتهباشید و این امر بدون دقت و هوشمندی در پاسخگویی به سؤالها به دست نخواهد آمد.


يادآوري این نکته نیز مهم است که میانگین ذکر شده در هر سال یکسان نیست؛ برای مثال، در سال 93 در درس عربي نخصصي 26 داوطلب به 100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحيح داده‌اند اما سال 94، 175 داوطلب و سال 95، 13 داوطلب به 100 درصد سؤال‌هاي عربي اختصاصي پاسخ صحيح داده‌اند. 

يا در سال 93، 80 داوطلب به 100 درصد سؤال‌هاي اقتصاد پاسخ صحيح داده‌اند و سال 94 در اين درس، 15 نفر به 100 درصد سؤال‌ها و سال 95، 123 داوطلب پاسخ صحيح داده‌اند.

منبع: پيك سنجش

Menu