ملی‌پوشان بدمینتون، شنبه در جام جهانی اسپانیا

تهران- ایرنا- سرمربی تیم‌های رده سنی بدمینتون اعلام کرد: «امیر جباری» و «ثمین عابد خجسته» که موفق به کسب سهمیه جام جهانی جوانان شده اند، روز شنبه عازم این کشور خواهند شد

ملی‌پوشان بدمینتون، شنبه در جام جهانی اسپانیا

مرتضی ولی دروی به ایرنا گفت: برای نخستین بار امیر جباری در آقایان و ثمین عابد خجسته در بانوان با برنامه ریزی فدراسیون بدمینتون موفق شدند تا در جام جهانی جوانان اسپانیا به طور انفرادی کسب سهمیه کنند.وی با بیان اینکه بازیکنان روز شنبه به اسپانیا اعزام خواهند شد، افزود: ما 2 روز در اسپانیا فرصت تمرین داریم و امیر جباری می تواند با زمین و شرایط مسابقات آشنا شود.امیر جباری از جمله بازیکنانی به شمار می آید که توسط فدراسیون آسیایی برای «پروژه آسیا» انتخاب شده است. بازیکنان مستعد و استعدادهای بدمینتون در پروژه آسیا برای بازی های المپیک توکیو 2020 مدنظر قرار می گیرند.

 

سرمربی تیم رده های سنی بدمینتون اظهار کرد: مهارت ها و استراتژی های نهایی را بیشتر در اردو مرور کردیم و امیدواریم که امیر جباری بتواند با برنامه ریزی های انجام شده نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد.جام جهانی 2016 جوانان اسپانیا در 2 بخش تیمی و انفرادی با حضور 54 کشور در شهر بیلبائو برگزار می شود. از آنجایی که مسابقات تیمی هنوز به پایان نرسیده، چهره بازیکنان در بخش انفرادی مشخص نشده است و 2 بازیکن ایران نیز حریفان خود را نشناخته اند. جدول مسابقات انفرادی و حریفان امیر جباری و ثمین عابد خجسته روز یکشنبه هفته آینده و بعد از پایان مسابقات تیمی با حضور سرپرست تیم ها و سرمربیان مشخص می شود.

 

ولی دروی از کیفیت اردوی تیم ملی ابراز رضایت کرد و گفت: ما فشار زیادی را روی امیر جباری آوردیم و امیدواریم در جام جهانی بتواند نتایج خوبی را کسب کند.سرمربی تیم های رده سنی بدمینتون با حمایت از برنامه ریزی فدراسیون روی جوانان و نوجوانان اظهار کرد: ما به تمام برنامه هایی که از قبل هدف گذاری کرده بودیم، دست یافتیم و تلاش داریم تا بازیکنان ایران بتوانند در مسابقات 2018 آرژانتین نیز کسب سهمیه کنند.ولی دروی از اعزام بازیکنان جوان و نوجوان بدمینتون به مسابقات جهانی ترکیه قبل از دهه مبارک فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: اردوهای تیم های رده سنی بلافاصله پس از مسابقات جام جهانی جوانان اسپانیا و اربعین حسینی از سر گرفته می شود.

منبع :

Menu