50 هزار مدرسه میزبان 50 هزار نمایشگاه کتاب

مدیر کل فرهنگی هنری اردوهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه به رسم هر سال همزمان با هفته کتاب بنا دارد با همکاری وزارت فرهنگ، 50 هزار نمایشگاه کتاب را در 50 هزار مدرسه برگزار کند.

50 هزار مدرسه میزبان 50 هزار نمایشگاه کتاب

مهدی علی اکبرزاده اظهار داشت: از اول آبان ماه فرآیند بسته بندی و ارسال کتاب به مدارس آغاز شده تا این مدارس بتوانند نمایشگاهی را در هفته کتاب برگزار کرده و کتاب ها را با تخفیف در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری نمایشگاه نیز هیچ یک از کتاب ها مرجوع نشده و در کتابخانه مدارس باقی می ماند، گفت: امسال 400 ناشر در فراخوان 50 هزار نمایشگاه شرکت کرده اند و کتاب هایی که از استان ها خریداری شده بیش از 40 میلیارد ریال ارزش دارد. 

عضو نشست شورای سیاست گذاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش را توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان دانش آموزان و معلمان دانست و افزود: این وزارتخانه در راستای تحقق این هدف، برنامه هایی از جمله برگزاری مسابقات کتاب و کتاب خوانی و تجلیل از نویسندگان و مولفان دانش آموز و معلم را تدارک دیده و برخی از برنامه ها نیز بر هفته کتاب متمرکز است. 

علی اکبرزاده برگزاری مسابقات نمایشگاهی یاد یار مهربان را از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: این مسابقات با همکاری شهرداری برگزار می شود. 

وی خاطرنشان کرد: اکنون آموزش و پرورش با همکاری انتشارات منادی تربیت، برهان، پیوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت تالیف چاپ و انتشار کتاب های مناسب کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد. 

وی اعتقاد وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر ترویج مطالعه کتاب دانست و اظهار داشت: تفاهم نامه هایی در مدت دو سال گذشته بین این دو وزارتخانه به امضا رسیده است و همچنین در سال تحصیلی گذشته با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن دانش آموزی در میان دانش آموزان تهران توزیع شد. 

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته 130 هزار دانش آموز به صورت گروهی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند، یادآور شد: در سال تحصیلی جاری، نیز بن دانش آموزی به دانش آموزان روستایی داده می شود.

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان ماه آغاز می شود.

Menu