سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها آغاز می‌شود

تقویم آموزشی دانشگاه‌های کشور اعلام شده و سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با حضور 4.5 میلیون دانشجو از نیمه دوم شهریورماه در کشور آغاز می شود.

سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها آغاز می‌شود

تقویم آموزشی دانشگاه های کشور اعلام شده و سال تحصیلی جدید دانشگاه ها با حضور 4.5 میلیون دانشجو از نیمه دوم شهریورماه در کشور آغاز می‌ شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، براساس تقویم آموزشی دانشگاه های دولتی کشور، دانشگاه ها از فردا آغاز به کار می کنند و کلاس های درس در اغلب دانشگاه های بزرگ برقرار شده است.


دانشگاه های کشور تقویم آموزشی خود را برای نیمسال تحصیلی اول ۹۵-۹۶ اعلام کرده اند و کلاس های درسی دانشگاه های از فردا آغاز می شود تا پایان شهریور متغیر است.


بر اساس برنامه اعلام شده از سوی دانشگاه ها کلاس های درسی در ابتدای دی ماه سال جاری به پایان می رسد.


بر این اساس کلاس های درسی دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، شیراز، اراک و فردوسی مشهد از فردا شنبه 27 شهریور آغاز می شود و کلاس های دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و تبریز از هفته گذشته آغاز شده است.


همچنین وزارت علوم در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور رئیس جمهور است. این در حالی است که مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی دانشگاه های کشور به طور معمول با حضور رئیس جمهور در یکی از دانشگاه های برتر کشور برگزار می شود و طی سال گذشته نیز این مراسم با حضور رئیس جمهور و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی نیز دارای تقویم آموزشی مستقلی است اما این تقویم از نظر زمانبندی تفاوت خاصی با دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم ندارد. این دانشگاه هم زمان آغاز نیمسال اول تحصیلی 95- 96 این دانشگاه را از روز شنبه 27 شهریور ماه اعلام کرده است.


بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه آزاد، شروع سال تحصیلی برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتری تخصصی یکسان است و از 27 شهریور شروع می ‌شود.

Menu