شرکت کورنینگ رسماً از گوریلا گلس ۵ رونمایی کرد

کورنینگ، شرکت سازنده شیشه معروف گوریلا گلس، امروز رسماً از نسل پنجم این شیشه با دوام رونمایی کرد و همان‌طوری که می‌دانید و انتظار نیز می‌رفت، نام این شیشه گوریلا گلس ۵ است.

شرکت کورنینگ رسماً از گوریلا گلس ۵ رونمایی کرد

کورنینگ، شرکت سازنده شیشه معروف گوریلا گلس، امروز رسماً از نسل پنجم این شیشه با دوام رونمایی کرد و همان‌طوری که می‌دانید و انتظار نیز می‌رفت، نام این شیشه گوریلا گلس ۵ است. گوریلا گلس این روزها به صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مقاومت بالای آن در برابر شکستگی و یا خراش، به انتخاب نخست بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، در محصولات الکترونیکی از شیشه گوریلا گلس استفاده می‌شود و از آن زمان به بعد و با ارائه نسل‌های جدید گوریلا گلس، این شیشه از نظر ضخامت، مقاومت و همچنین استحکام، بهبودهای چشمگیری داشته است.

طبق گفته‌های شرکت کورنینگ، گوریلا گلس ۵ از نظر مقاومت، بهبود چشمگیری داشته به گونه‌ای که اگر یک فرد بالغ، آن را از ارتفاعی برابر با ارتفاع کمر و یا شانه‌های خود رها کند، این شیشه جان سالم به در می‌برد. همچنین اگر از این ارتفاع بر روی سطوح خشن سقوط کند، مقاومت آن در مقایسه با نسل فعلی گوریلا گلس، ۴ برابر بیشتر خواهد بود. بر خلاف نسل فعلی این شیشه، یعنی گوریلا گلس ۴ که می‌توانست از ارتفاع یک متری جان سالم به در ببرد، شیشه گوریلا گلس ۵ با وجود این که تنها ۰٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد، می‌تواند از ارتفاع ۱٫۶ متری سقوط کند و تقریباً در ۸۰ درصد مواقع سالم بماند. این تغییرات چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسند اما باید این را در نظر داشت که بهبودهای اعمال شده می‌توانند تا جای ممکن از میزان خرابی صفحه نمایش گوشی‌ها و یا دیگر لوازم به دلیل افتادن بر روی زمین بکاهند و این بسیار خوب است.

از آن‌جایی که یکی از استفاده کنندگان عمده شیشه‌های گوریلا گلس، گوشی‌های هوشمند هستند، بنابراین کورنینگ بر روی این محصولات تمرکز ویژه‌ای دارد و اخیراً تحقیقی را انجام داده که نتایج جالبی داشته است. طبق این تحقیق، ۸۵ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند در هر سال، حداقل یک‌بار گوشی خود را ناخواسته به زمین انداخته‌اند (۵۵ درصد از این افراد گزارش داده‌اند که در هر سال ممکن است دو، یا سه بار و یا حتی بیشتر گوشی خود را به زمین انداخته‌اند). از این ۸۵ درصد، گوشی ۶۰ درصد از مشتریان از ارتفاعی مابین کمر و شانه‌ها به  زمین سقوط کرده است و همین نشان می‌دهد که این فاصله (کمر تا شانه‌ها) همان ارتفاعی است که گوشی‌های هوشمند معمولاً از آن سقوط می‌کنند، بنابراین تمرکز بر استحکام شیشه‌ها برای مقاومت در برابر سقوط از این ارتفاع، می‌تواند در کاهش میزان خرابی‌ها کمک شایانی کند.

کورنیگ سالیان سال است که محصولات شیشه‌ای مختلفی را تولید می‌کند. اما به طور خاص، یک دهه قبل، پروژه‌ای ویژه را برای دستگاه‌های تکنولوژی محور آغاز کرد. این یک حرکت بسیار خوب برای این شرکت بود، چراکه صنعت تلفن همراه از آن سال به بعد روندی روبه رشد به خود گرفت و درآمد زیادی را برای سازندگان به ارمغان آورد. هم اکنون در ۴٫۵ میلیارد گوشی هوشمندی که در سرتاسر جهان به فروش رفته از شیشه‌های گوریلا گلس استفاده شده است که ۱۸۰۰ مدل مختلف را شامل می‌شود و به زودی این رقم با عرضه گوریلا گلس ۵ و تقاضای شرکت‌ها برای استفاده از آن در گوشی‌های بالارده افزایش می‌یابد.

منبع :

Menu