با قفل هوشمند خیالتان از منزل راحت باشد

محققان قفل هوشمندی ساخته‌اند که به کاربر امکان می‌دهد تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود در خروجی منزل را قفل کند.

با قفل هوشمند خیالتان از منزل راحت باشد

محققان قفل هوشمندی ساخته‌اند که به کاربر امکان می‌دهد تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود در خروجی منزل را قفل کند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از تایم، شاید تصور کنید که مطمئن‌ترین حالت برای قفل کردن در، استفاده از کلید باشد اما محققان به تازگی نوعی قفل هوشمند ساخته‌اند که بدون کلید و تنها با استفاده از گوشی هوشمند می‌تواند در را قفل کند.

قفل هوشمند 229 دلاری Premis براساس سیستم کلید هوشمند عمل می‌کند که به صاحبخانه اجازه می‌دهد قسمت‌های مختلف منزل را به این طریق قفل کند. نتیجه این است که یک کلید قادر است در ورودی، در جنبی و در پارکینگ را باز کند و این‌گونه کاربر تنها می‌تواند یک کلید را با خود جابه‌جا کند که جای زیادی هم اشغال نمی‌کند.

این قفل هوشمند که به نرم‌افزار گوشی هوشمند متصل می‌شود در گوشی‌های آیفون و آی‌پدها با نرم‌افزار «سیری» کار می‌کند. این قفل هوشمند مجهز به یک صفحه لمسی است که روی آن سوراخ کلید طراحی شده و به کد تنظیم شده مجهز است.

قفل هوشمند جدید هیچ چراغ LED خارجی یا زنگ دیجیتال ندارد و به راحتی قابل استفاده است. قسمت‌های داخلی آن از بخشی از قفل معمولی و بخشی از ابزارهای بلوتوثی تشکیل شده است.

زمانی که قفل Premis را با استفاده از کلید یا نرم‌افزار «سیری» باز می‌کنید، می‌توانید قسمت کلیدها را از طریق نرم‌افزار مخصوص مدیریت کنید و برنامه‌ریزی کدها را برای خود و اعضای خانواده انجام دهید و به این طریق امکان باز کردن قفل را به هر کسی که بخواهید می‌توانید بدهید.

همچنین کاربر از طریق سیستم iOS هشدار قفل کردن و باز شدن قفل را دریافت می‌کند که از این طریق می‌توان رفت و آمدها را تحت کنترل گرفت. یکی از مشکلاتی که این قفل هوشمند دارد این است که در خارج از محدوده پوشش‌دهی بلوتوث قابل استفاده نیست مگر اینکه نسل سوم یا تلویزیون بهتری از اپل را در خانه داشته باشد.


Menu