آغاز داوری مرحله کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: داوری مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی از امروز در دانشگاه شهید رجایی آغاز شد.

آغاز داوری مرحله کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی

سعید علیایی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با تشریح هفدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، اظهار داشت: مرحله کشوری این جشنواره از 14 لغایت 17 شهریور ماه در دانشگاه شهید رجایی برگزار می‌شود.

وی با معرفی رشته‌های شرکت کننده در این جشنواره، گفت: این دوره از جشنواره در رشته‌های برق و الکترونیک، کامپیوتر، زبان و ادبیات فارسی، مکاترونیک، مکانیک، علوم اسلامی، فلسفه و ادیان، علوم اجتماعی، هنر، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، عمران، فیزیک و نجوم، شیمی، نانو تکنولوژی، ریاضی، معماری و یک رشته تحت عنوان سایر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان و نیز توسعه و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش‌آموزان مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، خاطر نشان کرد: در هفدهمین دوره جشنواره، تعداد 7378 طرح منطقه‌ای توسط استان‌ها جمع‌آوری شده و پس از داوری استانی، 1030 طرح به مرحله کشوری راه یافته است.

علیایی در خصوص نحوه داوری طرح‌ها گفت: داوری در 3 مرحله است که در مرحله اول به صورت غیرحضوری و براساس مدارک و مستندات است؛ در مرحله دوم در صورت ضعف یا ابهام در طرح‌ها از داوران استانی جهت دفاع دعوت می‌شود و در مرحله سوم داوری که مرحله دفاع حضوری طراحان است از 14 تا 17 شهریور در دانشگاه شهید رجایی با حضور داوران تخصصی هر رشته برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی افزود: 50 تا 100 اثر انتخاب شده توسط داوران کشوری به ستاد انتخاب نهایی آثار ارسال می‌شود که 12 داور مشترک از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش رتبه‌های برتر کشوری را انتخاب و معرفی خواهند کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی، آذر ماه را زمان برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان دانست و اظهار داشت: در آیینی از برگزیدگان نهایی با حضور مسئولان ارشد نظام تقدیر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود از برپایی نمایشگاه موازی با جشنواره جوان خوارزمی به عنوان نخستین جشنواره علوم و فناوری وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تمام استان‌های کشور افتخارات و طرح‌های برگزیده خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.


منبع :

Menu