چگونه یک نابغه رایانه ای باشیم؟

هر شخص دوست دارد در همه رشته‌ها و زمینه‌ها یک متخصص کامل باشد. اما مگر این امر شدنی است؟ پاسخ بدیهی است.

چگونه یک نابغه رایانه ای باشیم؟

رایانه هم یکی از آن زمینه هاست که افراد زیادی علاقه‌مند تخصص یافتن در آن هستند. در این نوشته خواهیم آموخت چگونه می‌توان با کمی بلد بودن زبان انگلیسی و صرف وقت به یک متخصص در بسیاری از زمینه‌های رایانه تبدیل شد.
۱) سخت‌افزار را خوب بشناسید
همان‌طور که در همه رشته‌ها همینطور است شما باید چینش و زیر ساخت را خوب بلد باشید. باید بتوانید رایانه را بدون ترس باز کنید و دل و جگر آن را خوب بشناسید! اگر شخصی را می‌شناسید از او کمک بخواهید در غیر اینصورت می‌توانید با یک جستجو در وب ملی مان از این مرحله گذر کنید.

۲)جستجو کنید: رایانه برای مبتدی ها – Computers for beginners
شاید سؤال‌های زیادی راجع به هر بخش از رایانه داشته باشید. بسیاری از آن‌ها (بلکه هم تمام آن ها) در اینترنت قابل رفع هستند. ما در برسام هم به موضوعات زیادی پرداختیم. سپس می‌توانید از فروم های داخلی و خارجی از جمله آشیانه یا Tomshardware/StackOverFlow استفاده نمایید.

۳) از خود بپرسید چه چیز هایی را می‌دانید و چه چیز هایی را نمی دانید؟
اکنون که این همه دانستید نیازمند برداشتن چه تخصص هایی دارید؟

۴) به دنبال مباحث تخصصی خود بروید
اکنون باید پا را فراتر گزاشت و به دنبال آموزش‌های عالی گشت. ابتدا بهتر است با زبان‌های زیربنایی و ساده‌ای چون HTML شروع کنید و سپس PHP, Java Script, SQL,Visual Studio و … را در پی گیرید. البته توجه داشته باشید به دلیل کمی دشوار بودن تنها به دنبال زبان‌هایی بروید که به آن‌ها علاوه دارید.

۵) به کلاس بروید
در صورتی که خیلی تخصصی تر کار کردید یا خواستید مدرکی دریافت کنید (یا اصلاً خواستید از پایه یاد بگیرید) رفتن کلاس را به شما پیشنهاد می کنم. البته اینجا در ایران بیشتر مدرکش به درد می‌خورد خود کلاس‌ها ….

۶) به دنیای نابغه ها خوش آمدید
اکنون زمان آن رسیده تا ببینید آیا چیزی هست که از آن ابهام داشته باشید یا بخواهید بیشتر راجع به آن بدانید؟ در ضمن وقتی نابغه شدید و کار و کاسبی تان گرفت مراقب چشمانتان هم باشید!!

منبع :

Menu