-
در دنیای کنونی آموزش، بسیاری از معلمان و مدرسان استقبال ویژهای از یکی از قدرتمندترین ابزارهای تفکر و انتقال مفاهیم آن به دانشآموزان میکنند.
-
دانشآموزان در کانون به کمک آزمون، دفتر برنامهریزی، کارنامه و کتاب خودآموزی با فراشناخت بیشتر به یادگیری عمیق و موفقیت خود جامهی عمل میبخشند.
-
فراشناخت در تعریف روانشناسی «اندیشیدن دربارهی تفکر» است. دانشآموزانی که فراشناخت خوبی نسبت به خود دارند قطعاً نتایج بهتری کسب میکنند.
-
به طور کلی این دونکته در جهت افزایش مهارتهای خود تنظیمی و فراشناخت و پیشرفت شماست . ( یک تیر و دو نشان، هم پیشرفت هم فکر کردن و هم فراشناخت )
-
چگونگی تفکر درست دربارهی فکرکردن، مفهوم اصلی فراشناخت است.
-
مهارت فراشناخت، به تغییر مثبت در سایر درسها میانجامد
-
برای تقویت مهارتهای فراشناختی دانشآموزان لازم است که به چند مسئلهی مهم پرداخته شود تا بتوان این مهارتها را توسعه داد.
-
توانایی تفکر دربارهی فکرکردن، تعریف ساده و صریحی از حیطهی فراشناخت است و چگونگی رسیدن به شناخت، موضوعی است که در حوزهی فراشناخت اتفاق میافتد.
-
فراشناخت چیست؟ بازیابی چیست؟
فراشناخت یعنی این که شما بدانید بهترین روش برای خواندن هر درس کدام است؟
-
مقایسهی تراز دانشآموزان با عملکردها و رتبههای مختلف در آزمونهای 7 فروردین و 11 بهمن حاوی یک نکتهی مهم است.