ترکیب نانو ذرات و "siRNA" برای کنترل سرطان

به منظور بررسی زمینه‌های همکاری دوجانبه جهاد دانشگاهی با انستیتو گیاهان دارویی دانشگاه هوآژونگ چین و به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی واحد گلستان..

ترکیب نانو ذرات و "siRNA" برای کنترل سرطان

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در این جلسه رئیس انستیتو گیاهان دارویی دانشگاه هوآژونگ چین به معرفی این مرکز تحقیقاتی پرداخت و سپس دکتر داراب یزدانی، مدیرگروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی اهم فعالیتهای جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی را معرفی کرد.

پس از بحث و تبادل نظر و استقبال طرف خارجی از انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و تولیدی مشترک با سرمایه‌گذاری هر دو کشور قرار شد تا با تنظیم یک تفاهم‌نامه با امضای رئیس دانشگاه کشاورزی هوآژونگ و معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی موضوعات مورد علاقه طرفین در سطوح کارشناسی و تخصصی پیگیری شود.

از موضوعاتی که برای شروع کار مورد علاقه طرفین اعلام شد، تحقیق برای تولید آفت کش‌های گیاهی، تولید دانش فنی استحصال و تولید ماده Taxol از گیاه سرخدار و استحضار اسانس‌های گیاهی با استفاده از تکنولوژی‌های نو بود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مهندس صادقی مدیرکل روابط بین‌الملل جهاد دانشگاهی، مهندس ثقفی رئیس جهاد دانشگاهی واحد گلستان و مهندس قلی پور عضو جهاد دانشگاهی واحد گلستان نیز حضور داشتند.

منبع :

Menu