چند توصیه برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب در پاسخ‌گویی به درس ریاضی

با توجه به میانگین تراز خود، تعداد و مباحث ریاضی برای به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب در کنکور سراسری را مشخص کنید.

چند توصیه برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب در پاسخ‌گویی به درس ریاضی

سلام و خسته نباشید به همه‌ی دانش‌آموزان انسانی

چند توصیه برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب در پاسخ‌گویی به درس ریاضی:

1- به میانگین تراز آزمون‌هایی که تا به حال داده‌اید توجه کنید تا معیار مناسبی از توانایی و آمادگی خود در این درس داشته باشید.

2- با توجه به تراز خود و جدول زیر حدود تعداد سؤالاتی که از بین 20 سؤال کنکور فکر می‌کنید بتوانید جواب دهید را مشخص کنید.

میانگین تراز 7000 6250 5500 4775
معیار کنکور سراسری 10 6 4 2

3- پیشنهاد می‌کنم که:

الف) اگر کم‌تر از 4 سؤال جواب می‌دهید از کتاب ریاضی (1) فصل سوم بخش توان، از کتاب آمار چهار فصل اول، از کتاب ریاضی سال سوم فصل اول و از ریاضی پایه فصل هفتم را بیش‌تر مطالعه کنید و تست‌های کنکور سال قبل این مباحث را از کتاب زرد را بخوانید.

ب) اگر بین 4 تا 6 سؤال جواب می‌دهید علاوه بر مباحث قسمت (الف) از کتاب ریاضی (1) فصل مجموعه‌ها از کتاب آمار فصل 5، از کتاب ریاضی پایه فصل دوم دنباله ها را بیش‌تر مطالعه کنند و تست‌های کنکور سال قبل را بخوانند.

پ) اگر بین 6 تا 10 سؤال جواب می‌دهید علاوه بر مباحث (الف و ب) از کتاب آمار فصل‌های 6 و 7، از کتاب ریاضی سال سوم فصل سوم و از کتاب ریاضی پایه فصل چهارم را بیش‌تر مطالعه کنید و همانند مباحث قبلی تست‌های کنکور را بخوانید.

ت) اگر بیش‌تر از 10 سؤال جواب می‌دهید دقت کنید که مباحث الف، ب و پ براساس بودجه‌بندی که در سال‌های پیش در کنکور سراسری داشته و هم‌چنین سطح دشواری پیشنهاد شده بنابراین پیشنهاد می‌شود شما نیز در جمع‌بندی ابتدا این مطالب را دوره کرده و سپس مباحث دیگر را نیز براساس بودجه‌بندی سال‌های پیش تکمیل کنید.

موفق باشید

محمد بحیرایی (مسئول درس ریاضی سال چهارم انسانی)

Menu