خواص درمانی میگو

ک کارشناس تغذیه تنها نکته تغذیه‌ای منفی میگو را کلسترول نسبتا بالای آن نسبت به سایر آبزیان دانست و گفت: مصرف میگو برای تمامی افراد به غیر از افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است.

خواص درمانی میگو

‌یک کارشناس تغذیه تنها نکته تغذیه‌ای منفی میگو را کلسترول نسبتا بالای آن نسبت به سایر آبزیان دانست و گفت: مصرف میگو برای تمامی افراد به غیر از افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، از میگو به عنوان یک غذای دریایی یاد کرد که دارای خواص منحصر به فرد زیادی است و گفت: مصرف هر 100 گرم میگو به میزان 80 کیلوکالری انرژی به فرد می‌دهد.

این کارشناس تغذیه، میگو را منبع خوبی برای کلسیم، فسفر، آهن، مواد معدنی و... دانست و افزود: میگو همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب غیراشباع است.

وی اسیدهای آمینه موجود در میگو را در فهرست اسیدهای آمینه قابل قبول از نظر تغذیه‌ای قرار داد و گفت: با مصرف هر 100 گرم میگو 16 گرم پرتئین وارد بدن فرد می‌شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه از سرخ کردن به عنوان یکی از شیوه‌های نامناسب طبخ آبزیان به‌خصوص میگو یاد کرد و افزود: میگو دارای چربی نسبتا بالایی است و سرخ کردن و غوطه ور کردن آن در روغن باعث بالا رفتن هرچه بیشتر چربی آن می‌شود.

وی با توصیه به اینکه باید در تهیه انواع غذاها و بخصوص غذاهای دریایی تنوع بیشتری ایجاد شود، گفت: در جامعه ما عمده مردم آبزیان را به صورت سرخ شده مصرف می‌کنند، در حالی‌که استفاده از روش‌های دیگر مثل بخارپز کردن، تهیه در ماهیتابه‌های رژیمی و ... بیشتر توصیه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما مصرف آبزیان آنطور که باید و شاید مورد توجه نیست، گفت: بجز شهرهای شمالی و جنوبی که به لحاظ نزدیکی به دریا میزان مصرف آبزیان در بین آن‌ها نسبتا بالاست، میانگین مصرف آبزیان در بقیه شهرهای کشور خیلی پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

رشیدی مصرف دو بار در هفته آبزیان را تضمین کننده سلامت افراد دانست و از شهروندان خواست تا آبزیان را در برنامه هفتگی خود بگنجانند.

منبع :

Menu