شهاب اناری:تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور ریاضی93

.

شهاب اناری:تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور ریاضی93

بررسی سوالات درس زبان رشته ریاضی

دکتر شهاب اناری

سطح دشواری کلی آزمون مطابق انتظار و هماهنگ با سال گذشته

گرامر: 4 سوال 1 سوال از سال سوم درس 1 و 3 سوال از پیش درسهای 1، 4 و 8  -- سوالات کاملا مطابق انتظار و با الگوی تکراری

واژگان: 8 سوال تقریبا به طور مساوی از سال سوم و پیش

پاسخ سوال 82 واژه complicated خارج از کتابهای درسی است که البته به راحتی با رد سایر گزینه ها می توان به آن رسید. پاسخ سوال 85 کلمه considerably هم مستقیما در کتاب نیامده ولی از ریشه consider که واژه آشنایی برای بچه هاست قابل حدس بوده و البته سابقه طرح سوال در کنکور هم داشته است. صورت سوالات شماره های 80 و 81 کمی بلندتر از معمول بود که شاید در ابتدا داوطلبان را نگران می کرد ولی سوالاتی نسبتا ساده و عادی هستند.

کلوز: سوالات مشکل خاصی نداشتند ولی شاید متن قدری برای مخاطبان دشوار بوده که من دلیل اصلی اش را در طراحی می دانم. یک کلوز استاندارد باید به اندازه کافی در ابتدا اطلاعات به خواننده متن بدهد و او را از context آگاه کند و سپس شروع به پرسش نماید. در این کلوز تا حدی موضوع متن مبهم بود که کمی کار را برای پاسخ دهی دشوار می کرد. شاید اگر در حد یکی دو جمله موضوع زمینه ای روشنتر می شد کار داوطلبان هم آسانتر می بود. البته هر آزمونی سوالات واضحتر و ساده تر و سوالات پیچیده تر و دشوارتر دارد پس خیلی هم جای گله نیست!!

معمولا در کلوزهای کنکور یک سوال گرامر می بینیم که این کلوز خاص نداشت و البته ایراد خاصی هم نیست.

متنها: اندازه متنها، سطح سختی اونها و نوع و بودجه بندی سوالات درک مطلب تقریبا مطابق انتظار و در حدود سوالات سال گذشته بود.

سوالات صریح: 5  سوال موضوع اصلی:1   سوال استنباطی: 1   سوال مرجع ضمیر: 1

فقط در متن اول زیر یک سری واژه خط کشیده شده بود که هیچ مفهوم خاصی نداشت و به نظر می رسد موقع ادیت کردن، فراموش شده این خطوط حذف شود!

موفق باشید!

Menu