گفتگو بابهنام امینی رتبه 7 منطقه 2 رشته تجربی در فرصت برابر

گفتگو بابهنام امینی رتبه 17 رشته تجربی در فرصت برابر

گفتگو بابهنام امینی رتبه 7 منطقه 2 رشته تجربی در فرصت برابر

برنامه فرصت برابر

پنجشنبه:  1393/01/28

مهمان برنامه: بهنام اميني

...........................

 

 

گفتگو با بهنام اميني رتبه 17 تجربي و 7 منطقه دو از شهرستان ملاير

 

چه رشته اي  مي خوانيد؟

پزشكي در دانشگاه تهران ترم دو هستم

اين برنامه ريزي كه قبل از كنكور داشتيد را الان هم در دانشگاه اجرا مي كنيد و اينكه اين موقع سال گذشته اواخر فروردين چكار كرديد؟

من در بازه زماني اواخر فروردين و ارديبهشت با برنامه كانون پيش مي رفتم از همان اول و چون به برنامه كانون اعتماد داشتم ديگر قبل از عيد و قبل از برنامه به سراغ درسهاي پيش دو نرفته بودم و اين زمان،  زماني بود كه من درسهاي پيش دو را براي اولين بار مي خواندم كمي مشكل داشتم در درسهاي پايه و پيش دانشگاهي براي اينكه برنامه ام براي خواندن برنامه جديد نباشد و يك وقتي براي مرور درسهاي پايه بگذارم داخل برنامه ام يك روز يا زماني را براي اين كار اختصاص داده بودم كه درسهايي را كه  ضعيف‌تر بودم يا فراموش كرده بودم آنها را مرور كنم.

مثلا چه درسهايي بيشتر فراموش مي شد؟

من علاوه بر اينكه به مرور پايه پرداختم بيشتر نقطه ضعف من درسهاي عمومي بود، من در كانون درسهاي عمومي را مي خواندم ولي چون زياد تست نمي زدم، در دروس اختصاصي 1 تا 10 كشور مي شدم اما در دروس عمومي معمولا بالاي 500 كشور مي شدم براي همين آنجور كه مي خواستم رتبه ام زير ده كشور نمي آمد به جز چند تا آزموني كه عمومي را خوب مي زدم مي توانستم جزو 10 نفر اول باشم حالا بيشتر سعي مي كردم دروس عمومي را تقويت كنم و به گفته  پشتيبان ويژه‌ام كه مي گفت زرد عمومي را كار كن و از دوران بعد از عيد در داخل برنامه‌ام يك مقدار از تستهاي اين كتاب را كار كردم تا زماني كه دوران جمع بندي خرداد رسيد.

چند تا از مزيت‌هاي كتاب زرد عمومي را بگوييد؟

من قبلا نمي دانستم اين همه سوالات عمومي كنكور اين همه تكرار هست زماني كه زرد عمومي را كار كردم و چند تا سوال مختلف را پشت سر هم حل كردم به اين نتيجه رسيدم كه بيشتر تستها يك سبك تكرار دارند و اگر من بيشتر روي آن قسمتها تكيه كنم و بيشتر مطالب را بخوانم تقريبا چيزي بيش از 60 درصد درسهايم با اين كتاب عمومي تمام شده است بنابراين يك مقدار اعتماد به نفس و سرعت عمل من در درسهاي عمومي رفت بالا و توانستم با يك آرامش خاطر بيشتري ادامه دهم و به سراغ درسهاي اختصاصي به خصوص زيست شناسي كه زيست سال دوم چون كانوني نبودم خيلي عمقي نخواندم و يك مقدار مشكل داشتم و به سراغ اين درس رفتم و همچنين درس دين و زندگي را چون بعضي از نكاتش كمي فرار بود آن هم دوباره خواندم.

چرا عمومي براي دانش آموزان رتبه برتر مشكل هست؟

من خودم به شخصه زياد علاقه خاصي نسبت به درسهاي عمومي نداشتم مثلا اين نكات حفظي دين و زندگي و درس ادبيات برايم خسته كننده بود ترجيح مي دادم آن زمان را با گذراندن تستهاي رياضي و فيزيك و همچنين خواندن شيمي بگذرانم تا اينكه بروم سراغ عمومي براي همين خيلي ميل و رغبت براي خواندن اين درسها نداشتم براي همين ضعيف‌تر بود ولي بعد از عيد سعي كردم در درسهاي عمومي بيشتر مطالعه كنم چون شنيده بودم كه درسهاي عمومي واقعا تاثير زيادي دارد در رتبه كنكور و من تمام سعي خودم را كردم.

چه توصيه اي براي دانش آموزان داريد؟

به نظر من انگيزه مهمترين فاكتوري هست كه مي تواند كمك كند به آن هدفي كه داريم برسيم و اينكه چگونه اين انگيزه را در خود ايجاد كنيم به نظر من اگر فكر كردن به اينكه كنكور به عنوان اينكه بتوانيم بگوييم تمام آينده شغلي‌مان بستگي به اين رويدادي دارد كه در پيش روي ما هست و اين زماني كه تا كنكور باقي مانده است براي استفاده كردن فرصت زيادي است و مي توانيد آن چيزهايي را كه مي خواهيد به دست بياوريد.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.ir

Menu