گفتگو با ابوالفضل ترکمانی رتبه 5 منطقه 2 انسانی در فرصت برابر

گفتگو با ابوالفضل ترکمانی رتبه5 منطقه2 رشته انسانی در فرصت برابر 27 فروردین اینجا ببینید

گفتگو با ابوالفضل ترکمانی رتبه 5 منطقه 2 انسانی در فرصت برابر

برنامه فرصت برابر

چهارشنبه:  1393/01/27

مهمان برنامه: ابوالفضل تركماني

...........................

 

گفتگو با ابوالفضل تركماني رتبه 5 منطقه دو انسانی از يزد

آيا شما تا روز آخر مدرسه رفتيد؟

بعد از عيد كلاسهاي ما تعطيل بود و من هم مدرسه نرفتم و از اين نظر هم ضربه خوردم، مدرسه رفتن يك نظمي را در درس دانش آموزان ايجاد مي كند و سعي كنند تا روز آخر مدرسه بروند و مدرسه نرفتن من نتيجه اي كه داشت اين بود كه ساعت مطالعه من كمتر شد و در نظم درس خواندنم اشكال  ايجاد شد.

در دوران جمع بندي چه اتفاقاتي افتاد؟

در اين دوران همانطوري كه از اسم آن مشخص است بايد سعي كنند تمام مطالبي را كه قبل از كنكور آغاز كردند به درس خواندن و مطالب پايه و پيش دانشگاهي در اين دوره بايد يكبار ديگر دوره شود و روي درسهايي كه ضعف دارند بيشتر بايد تاكيد كنند كه اين ضعف برطرف شود و نقاط قوت خودشان را بهبود ببخشند و اينجا ايستگاه آخر هست بايد خودشان را آماده كنند براي كنكور تا نتايج بهتري را كسب كنند.

ميشد مطلبي را كه اشكال داشتي بگذاري كنار و بگويي بعدا مي خوانم؟

نه، من مطلبي را حذف نكردم و توصيه مي كنم كه دانش آموزان حذف نكنند به هر حال نمي شود دقيق پيش بيني كرد كه در كنكورقرار است از كجا سوال بيايد اهميت هم دارد بعضي اوقات از يك قسمتهايي از كتاب سوال آساني مي آيد كه وقتي نمي خواني سر جلسه افسوس مي خوري كه چرا اين قسمت را نخواندم.

نقش كتابهاي درسي چگونه بود در اين دوران؟

در دوران جمع بندي من بيشتر سعي‌ام روي اين بود كه آن خلاصه‌هايي را كه نوشته بودم بيشتر زمان بگذارم و آن قسمتهايي را كه هايلايت كرده بودم بيشتر تاكيد مي كردم و از كتابهايي مثل زرد عمومي و زرد اختصاصي الان زمان استفاده از اين كتابهاست و بايد سعي كنند كنكور را براي خودشان شبيه سازي كنند قبل از اينكه بروند سر جلسه كنكور.

از چه تكنيكهايي استفاده مي كرديد؟

در دوران جمع بندي من سعي كردم تا اواسط ارديبهشت ماه درسهاي پايه‌ام را كاملا جمع بندي كنم و از اواسط ارديبهشت تا اواخر ارديبهشت كه امتحانات پيش دانشگاهي بود سعي كردم درسهاي پيش دانشگاهي را همزمان كه براي امتحانات مدرسه مي خواندم و هم با توجه به برنامه درسي اين درسها را هم جمع كردم و در خرداد ماه هم زمان شبيه سازي كنكور بود و توصيه مي كنم كه هر سه روز يكبار داوطلبان  از خودشان كنكور بگيرند و كنكور را شبيه سازي كنند براي خودشان و اين خيلي اهميت دارد.

چقدر سوال؟

مشابه كنكور سراسري و چقدر خوب هست كه همان سوالات كنكور سراسري سالهاي قبل را استفاده كنند به ويژه كنكورهاي اخير به خاطر اينكه هرچه جلوتر مي رويم سبك سوالات تغيير مي كند.

آيا استرس هم داشتيد و اگر بود چقدر دچار اين استرس شدي و چكار كردي براي رفع كردن آن؟

استرس كه طبيعتا براي هر دانش آموزي با هر سطح علمي هر چقدر هم كه خوانده باشند هست اما آن چيزي كه اهميت دارد نحوه كنترل اين استرس هست اگر دانش آموزان روي مطالب تسلط كافي داشته باشند ناخودآگاه اين يك قوت قلب هست و باعث مي شود كه اين استرس خيلي اذيتشان نكند در جلسه  و سعي كنند به خودشان القا كنند كه روي مطالب تسلط كافي دارند چون دراين اواخر يك نوع وسواسي سراغ دانش آموزان مي آيد و اين خودش استرس زا  هست و سعي كنند عوامل استرس‌زا را از خودشان دور كنند و بخش اعظمي از درسها را خوانده اند و قسمت پر ليوان  را ببينند.

چطور مي شود يك دانش آموز هم امتحانات مدرسه را خوب بدهد و هم در برنامه ريزي براي كتابهاي كمك آموزشي موفق باشد؟

براي امتحانات مدرسه بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند كه علاوه بر اينكه مي خواهند براي كنكور درس بخوانند امتحانات مدرسه را هم به موازات همان برنامه باشد به اين شكل نباشد كه دو برنامه جداگانه داشته باشيم براي امتحانات مدرسه در ضمن كه دارند براي كنكور مي خوانند با همان هدف براي امتحانات مدرسه هم در همان برنامه ريزي جاي دهند و نمره خوبي هم كسب مي كنند.

چه رشته اي مي خوانيد؟

حقوق

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.ir

Menu