متن انگلیسی : چگونه در آزمونها ی تستی نتیجه‌ی مطلوب بگیریم؟

نگین سلیمانی، یکی از دانش آموزان کانون فرهنگی آموزش است که در وبسایت انگلیسی کانون مطلب می‌‌نویسد. در این نوشته، نگین به چهار راهکار اشاره می‌کند که چگونه در آزمون‌های تستی نتیجه‌ی مطلوب کسب کنید.

متن انگلیسی : چگونه در آزمونها ی تستی نتیجه‌ی مطلوب بگیریم؟
 
 نگین سلیمانی، یکی‌ از دانش آموزان کانون فرهنگی‌ آموزش است که در وبسایت انگلیسی کانون مطلب می‌‌نویسد. در این نوشته، نگین به چهار راهکار اشاره می‌کند که چگونه در آزمون‌های تستی نتیجه ی مطلوب کسب کنید. 
 
 
 
 
چگونه در آزمونهای تستی نتایج مطلوبی بگیریم؟


 آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گاهی اوقات درآزمونهای تستی به نتیجه ی دلخواه خود دست نمی یابیم؟ چرا با وجود مطالعه ی کافی به نتایج مورد نظر خود نمیرسیم؟ چرا دچار کمبود وقت میشویم؟ اما راه چاره چیست؟
 
در ادامه به نکاتی اشاره شده که میتواند به ما دانش آموزان کمک کند تا بتوانیم در آزمونها بهتر عمل کنیم و زحمات خود را به باد ندهیم.
مطالعه: قدم اول و البته مهمترین نکته در هر آزمون مطالعه ی درست و کافی است. سعی کنیم قبل از هر آزمون دروس مورد نظر را با دقت مطالعه نماییم.در غیر این صورت آزمون خوبی را پشت سر نخواهیم گذاشت. زیرا بخش عمده ی نتیجه ی آزمون به کیفیت و البته کمیت مطالعه ی ما برمیگردد.
کنترل زمان: از دیگر نکات مهمی که حتما باید رعایت شود، مدیریت زمان در جلسه ی آزمون میباشد. زمان را در دست بگیرید.زیرا در غیر این صورت در پایان آزمون دچار کمبود وقت شده، مضطرب میشوید و سعی میکنید که هر چه سریعتر به همه ی سوالات پاسخ دهید که منجر به ناقص خواندن سوالات و گزینه ها و به تبع آن انتخاب پاسخ نادرست میشود .
درست خواندن سوالات: اکثر اشتباهات ما به علت بی دقتی در خواندن صورت سوال و همچنین گزینه ها می باشد. به کلماتی مانند که زیر آنها خط کشیده میشود دقت کنیم. به کلماتی مانند "همیشه" و "هرگز" و دیگر قیدهای زمان توجه کنیم. طراحان سوال دامهای آموزشی زیادی را برای ما قرار میدهند تا دقت ما را در خواندن سوالات بسنجند. 
 از گزینه ها به نفع خود استفاده کنیم: در سوالات چهار گزینه ای پاسخ درست دقیقا در جلوی ماست. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که پاسخ درست را ازبین این 4 گزینه بیرون بکشیم.
 
 
Menu