تحلیل سؤال‌های زبان انگلیسی کنکور انسانی

تحلیل سؤال‌های زبان انگلیسی کنکور انسانی 91

تحلیل سؤال‌های زبان انگلیسی کنکور انسانی

تحليل درس زبان‌انگليسي سراسري انساني 91    تهيه و تنظيم: شهاب اناري

نگاه کلي

·        بودجه بندي: آزمون در قالب 25 سؤال در بخش‌هاي گرامر و لغت، متن کلوز و متن‌هاي درک‌مطلب طرح شده بود.

تعداد سؤالات گرامر نسبت به سال قبل يک عدد کم‌تر و تعداد سؤالات لغت يکي بيش‌تر بود. تعداد سؤالات کلوز و متن درک‌مطلب مانند سال‌هاي قبل بود.

 

سؤالات گرامر: کيفيت سؤالات خوب بود. 2 سؤال از پيش و يک سؤال از سال سوم داشتيم.

 

سؤالات لغت: مجموعاً خوب بود و از 7 سؤال اين بخش 4 سؤال از پيش و 3 سؤال از سوم  طرح شده بود. از نظر نقش واژگان 2 سؤال از افعال، 2 سؤال از اسم، 1 سؤال از صفت، يک سؤال از قيد و يک سؤال از افعال دوقسمتي داشتيم که پراکندگي مناسبي بود.

البته واژه مورد نظر سؤال 84 يعني کلمه primarily چند سالي است که از کتاب درسي حذف شده که البته مي‌توان با رد گزينه به پاسخ رسيد.

 

متن کلوز: کمي کوتاه بود، ولي سؤالات از نظر کيفي خوب و طبق انتظار بيش‌تر از دانش لغت بود. ترجيحاً در کلوز استاندارد جمله‌ي اول بايد خالي از نقطه چين باشد که در اينجا رعايت نشده بود. مجموعاً کيفيت سؤالات کلوز خوب بود.

 

سؤالات متن خواني: خوب بود غير از سؤال 94 که اشکال گرامري موجود در گزينه‌ي 2 (يعني ساختار غلط جمله: it was required some repairs) عملاً سؤال را غيراستاندارد مي‌کرد.

 

پراکندگي انواع سؤالات درک متن:

 

سؤالات صريح از متن: 6 سؤال    سؤال از مرجع ضمير/حدس معني لغت:1 سؤال   

سؤال از موضوع اصلي و استنباطي: 3 سؤال    

 

 

·        ارزيابي کلي آزمون: آزمون مناسبي بود. به‌نظرم درصد رتبه‌هاي برتر حدوداً 70 به بالا خواهد بود. درصد 45 به بالا خوب ارزيابي مي‌شود.

 

Menu