عنوان مبحث | 88 | 89 | 90 | 91 |
هوش هندسي | 4 | 5 | 4 | 3 |
هوش رياضي | 4 | 2 | 2 | 2 |
رياضي 1، فصل 1 | - | 1 | 1 | - |
رياضي 1، فصل 2 | 2 | - | 2 | 3 |
رياضي 1، فصل 3 | - | 1 | - | 1 |
رياضي 1، فصل 4 | - | 2 | 2 | 4 |
آناليز تركيبي و احتمال | - | 1 | 1 | - |
نسبت و تناسب و درصد | 3 | 3 | 2 | 1 |
مثلث و زاويه | 4 | 3 | 2 | 2 |
چندضلعي و nضلعي | 1 | 2 | 3 | 3 |
دايره | 1 | 1 | 1 | 2 |
احجام | 4 | 2 | 4 | 3 |
تبديلات هندسي | 2 | 2 | 1 | 2 |
فيزيك – مكانيك | 2 | 1 | 1 | - |
فيزيك – نور | 1 | 1 | 1 | 1 |
فيزيك – الكتريسيته و الكترومغناطيس | 1 | 2 | 1 | 1 |
فيزيك – مباحث متفرقه | 1 | 1 | 2 | 3 |
رويكردهاي جديد در درس درك عمومي رياضي
1- روند كاهشي سوالات هوش هندسي و هوش رياضي ازسال 1388 به بعد ادامه داشته است. در سال 1388، در مجموع 8 سوال از هوش هندسي و هوش رياضي مطرح شده بود و امسال 5 سوال از اين دو مبحث مطرح شده است. در مقابل به تعداد سوالاتي كه از كتاب رياضي سال اول دبيرستان مطرح ميشد اضافه شده است. در سالهاي 1388 و 1389، 5 سوال از اين كتاب مطرح شده بود و امسال 8 سوال از اين كتاب مطرح شده است.
2- از مبحث آناليز تركيبي و احتمال كه در 2 سال گذشته به مباحث مورد سوال در كنكور هنر اضافه شده بود، امسال هيچ سوالي مطرح نشد.
3- تعداد سوالات مبحث نسبت و تناسب و درصد هم نسبت به سالهاي گذشته كاهش يافته است.
رويكردهاي ادامهدار...
1- 10 سوال مانند سالهاي 1388تا 1390 به هندسه اختصاص داشت.(مثلث، چندضلعي، دايره و احجام)
2- 2 سوال به تبديلات هندسي اختصاص داشت.(يك سوال از محورهاي تقارن و يك سوال از زاويهي دوران)
رويكردهاي جديد در درس درك عمومي فيزيك
1- امسال هيچ سوالي از مبحث مكانيك مطرح نشد. اين در حالي است كه در سالهاي گذشته حداقل يك سوال از 5 سوال فيزيك به اين مبحث اختصاص داشت.
2- 2سوال از سوالات فيزيك امسال از مبحث صوت مطرح شده بود كه اين مبحث از سال 1386 به بعد در كنكور هنر مطرح نشده بود.
رويكردهاي ادامهدار...
1- مانند سالهاي گذشته يك سوال از مبحث الكتريسيته و يك سوال از نور هندسي مطرح شده بود.