"آلرژی" منجر به افزایش ضربان قلب در نوزادان می‌شود

والدین باید بدانند که عدم تمایل کودکان به خوردن برخی از انواع غذا‌ها ممکن است نشانه‌ای از وجود یک زمینه آلرژی در آن‌ها باشد که معمولا پروتئین‌های غذایی در کودکان ایجاد آلرژی می‌کنند.

"آلرژی" منجر به افزایش ضربان قلب در نوزادان می‌شود
 دکتر مجید توکلی پزشک عمومی  گفت:  یک حساسیت بیش‌ از حد طبیعی سیستم ایمنی نسبت به بعضی از مواد وجود دارد موادی که در بدن باعث ایجاد آلرژی می کنند مواد آلرژی می‌نامند. 

وی در خصوص علائم آلرژی در کودکان افزود: در بدن کودکان مبتلا به آلرژی در مواجه با مواد آلرژی‌زا موادی نظیر هیستامین به مقدار زیاد، ترشح شده و باعث ایجاد علائمی مانند آب ریزش بینی، خارش چشم‌ها، تورم سرتاسری بدن، استفراغ، اسهال، مشکلات تنفسی، افزایش ضربان قلب و در موارد شدید باعث کاهش سطح هوشیاری به دلیل افت فشارخون می‌شود. 

توکلی مصرف شیر گاو تا یک سالگی را برای نوزادان مضر دانست و اذعان داشت: حساسیت به پروتئین شیرگاو در شیرخواران زیر شش ماه بسیار شایع است به همین دلیل به عنوان یک قانون توصیه می‌شود که به شیرخواران حداقل تا یک سالگی شیر گاو نداده نشود برای کودکانی که سابقه حساسیت در خانواده را دارند، بهترین شیر، شیر مادر است. 

وی ادامه داد: در صورتی که امکان شیرمادر نباشد می‌توان از شیرهای مصنوعی با فرمولهای مخصوص و طبق نظر پزشک استفاده کرد، اختلالات گوارشی‌ مزمن، استفراغ و اسهال شدید ازعلائم حساسیت به شیر است کهیر، تورم بدن و سایر علائم آلرژی گاهی اوقات در این شیرخواران دیده می‌شود. 

توکلی در پایان اظهار داشت: مصرف بادام زمینی و برخی از غذاهای آلرژی‌زا توسط مادر شیرده ممکن است باعث بروز آلرژی در شیرخوار شود معمولا این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که زمینه آلرژی در خانواده و یا کودک وجود داشته باشد
منبع :

Menu