کشف یک سیارک جدید توسط کاوشگر احیا شده ناسا

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که کاوشگر فضایی این سازمان پس از احیای دوباره، سیارکی را در نزدیکی زمین کشف کرده است که پیش از این هرگز مشاهده نشده بود.

کشف یک سیارک جدید توسط کاوشگر احیا شده ناسا
به گزارش ایرنا از ناسا، این سیارک نخستین کشف این کاوشگر پس از احیا است.این سیارک با عنوان 2013 YP139 در نزدیکی زمین به سر می برد و آن حدود 27 میلیون مایل (43 میلیون و 452 هزار و 288 کیلومتر) از زمین فاصله دارد. 

دانشمندان بر اساس روشنایی مادون قرمز این سیارک تخمین می زنند که این سیارک تقریبا سیاه و قطری حدود 4/0 مایل ( 643.7 متر) دارد.

ناسا اعلام کرد: این کاوشگر در اصل به عنوان ˈکاوشگر بررسی گسترده میدان مادون قرمزˈ شناخته می شود و تا کنون جامع ترین بررسی های را در زمینه سیارک ها و دنباله دارها انجام داده است.

این کاوشگر در سال 2011 پس از تکمیل اولین ماموریتش از فعالیت افتاد اما در ماه سپتامبر 2013 دوباره فعال شد و ماموریت یافت تا به تلاش های ناسا در کشف جمعیت اشیای بالقوه خطرناک در نزدیکی زمین کمک کند. 

ناسا اعلام کرد که این کاوشگر همچنین می تواند به مشخص کردن خصیصه های سیارک هایی که پیش از این شناخته شده بودند، کمک کند. این کاوشگر با کمک حسگرهای مادون قرمز قادر به تشخیص حرارت است و می تواند اطلاعاتی را در مورد اندازه و خاصیت بازتاب دهندگی اشیاء نزدیک زمین ارایه دهد .
منبع :

Menu