نام و نام خانوادگی : نیایش قاسمی قاسموند
پایه : نهم
نام شهر و استان : خوزستان، بندرماهشهر
میانگین تراز : 5900
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، سیکل
شغل و تحصیلات پدر : کارگر، دیپلم
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال 1403 عضو کانون بودهام و در همه آزمون های کانون قلم چی شرکت کردهام.
مصاحبهگر : فاطمه آلبوغبیش
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق خانواده و دوستانم با کانون آشنا شدم و بعد از پرسوجو متوجه شدم که آزمونهای کانون میتواند خیلی در مسیر موفقیت من مفید باشد.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
بزرگترین دستاورد من یادگیری شیوهی تستزنی، مدیریت زمان در جلسه و آماده شدن برای انواع تیپ سؤالات بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله. آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال خیلی برایم مفید بودند، چون هم آمادگی لازم برای آزمونهای اصلی را ایجاد میکردند و هم در تقویت تستزنی و تسلط بر مباحث کمک بزرگی بودند.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله، بیشتر وقتها طبق برنامه راهبردی پیش میرفتم. برای آمادگی بهتر، بعضی از درسها را حتی قبل از تدریس در کلاس مطالعه میکردم تا هنگام تدریس معلم، مطالب برایم تکرار شود.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
دروس عمومی و علوم نقطهقوت من بودند. دروس عمومی را با مرورهای منظم و برنامهریزیشده مطالعه میکردم و برای علوم بیشتر روی تستزنی تمرکز داشتم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، ریاضی مخصوصاً در بخش تستهای ترکیبی برایم دشوار بود. با تمرین زیاد و حل تستهای بیشتر توانستم این چالش را پشت سر بگذارم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
در روزهای مدرسه حدود ۷ تا ۸ ساعت مطالعه میکردم و در روزهای تعطیل این میزان به ۱۰ تا ۱۲ ساعت میرسید. حجم زیادی از این زمان صرف تستزنی و تحلیل آنها میشد.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون آزمونها علاوه بر آمادهکردن من برای تستزنی، باعث میشد با انواع تیپ سؤالات آشنا شوم و یادگیری بهتری داشته باشم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
ابتدا سؤالاتی را که در آزمون حل نکرده بودم، بررسی و حل میکردم. اگر آنها را اشتباه حل میکردم، در کنار سؤالات غلط یادداشت میکردم. سپس سراغ سؤالات غلط میرفتم و با کمک پاسخنامه آنها را تحلیل میکردم و نکات مهم را یادداشت میکردم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در زمان امتحانات مرور درسهای خواندهشده، حل سؤالات تشریحی استانی و کشوری و در پایان تستزنی را در برنامهام قرار دادم تا کاملاً آماده باشم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از اواخر دیماه بهطور جدی شروع کردم و بیشتر تمرکزم روی تستزنی و مرور منظم بود.
- از چه کتابی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب سهسطحی ریاضی استفاده میکردم. ابتدا تستها را حل میکردم، سپس آنها را تحلیل میکردم و در مرحله آخر سؤالات اشتباه را دوباره تمرین میکردم تا کاملاً مسلط شوم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
ابتدا درسنامه را میخواندم، سپس مرور میکردم و بعد سراغ سؤالات تشریحی میرفتم. در پایان تستها را کار میکردم و سؤالات غلط را دوباره حل میکردم و نکات مهم را هایلایت میکردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
مطالعهی من فقط یکبار نبود. مرورهای مکرر و تمرین زیاد باعث شد روی تستها و کتابها تسلط پیدا کنم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامهریزی دقیق و مدیریت زمان. هیچوقت استعداد تحصیلی را فدای تحلیلی نکردم و سعی کردم برای هر دو به اندازه کافی وقت بگذارم.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
مرور کامل مباحث، افزایش تستزنی بهویژه در استعداد تحصیلی و تحلیلی، و رفع اشکالاتی که در طول سال داشتم.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله، و معتقدم این آزمونها بسیار مؤثر بودند چون دقیقاً شبیه آزمونهای اصلی بودند و کمک کردند مهارت مدیریت زمان و تسلط من بیشتر شود.
