چگونه حمام کردن را برای کودک لذت بخش کنیم

پزشکان به والدینی که فرزند خردسال و نوزاد آنها از آب می ترسد، توصیه می کنند تا ضمن آرامش سعی کنند با مدارا و صرف وقت این مشکل را از بین ببرند.

چگونه حمام کردن را برای کودک لذت بخش کنیم

بسیاری از والدین با حمام کردن کودکان خود مشکل دارند، زیرا کودکان آنها از آب می ترسند و به محض قرار گرفتن در آب گریه می کنند.

گفتنی است: البته این مشکل با بزرگتر شدن کودک بهتر می شود، اما والدین باید ریشه ی این مشکل را بیابند.

بررسی ها نشان می دهند: یکی از دلایل می تواند اشتباه والدین و یا اطرافیان در یکی از بارهای شستشوی کودک باشد که به علت عدم تنظیم دمای مناسب آب، کودک دچار سوختگی و یا سرمای شدید و ناگهانی شده و به نوعی ترس از آب پیدا کرده.

همینطور دعوای والدین و یا یک صدای بلند در یکی از بارهای حمام کودک می تواند باعث ترس کودک از آب شده باشد.

همینطور استرس و دسپاچگی والدین در هنگام شستشو و عدم استفاده از وسایل و امکانات مناسب برای استحمام کودک نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

پزشکان توصیه می کنند تا والدین برای شستشوی کودک با هم همکاری کنند و دعوا نکنند و دمای آب را به درستی قبل از استحمام تنظیم کنند و کودک را آرام آرام با آب آشنا کنند.

استفاده از اسباب بازی های پلاستیکی و مخصوص استحمام که کودک آنها را دوست داشته باشد نیز می تواند کمک مناسبی برای سرگرم شدن کودک باشد.

در عین حال پزشکان توصیه ی اکید می کنند که والدین کودکان خردسال را حتی یک لحظه در حمام تنها و یا با کودکی کمی بزرگتر از او قرار ندهند تا آسیبی به سلامتی کودک وارد نشود.

منبع :

مطالب مرتبط

Menu