بچه لاک پشت‌ها روانه سواحل کیش شدند+ عکس

لاک پشت های پوزه عقابی در بهار امسال مانند سالهای گذشته در سواحل حفاظت شده جنوب جزیره کیش در قالب ۱۸ لانه تخم گذاری کردند که با توجه به تعداد لانه ها، قابل توجه است.

بچه لاک پشت‌ها روانه سواحل کیش شدند+ عکس

لاک پشت های پوزه عقابی در بهار امسال مانند سالهای گذشته در سواحل حفاظت شده جنوب جزیره کیش در قالب ۱۸ لانه تخم گذاری کردند که با توجه به تعداد لانه ها، قابل توجه است.

به گزارش سرویس علمی جام به نقل از ایرنا، به منظور حفظ گونه های کمیاب جانوری خلیج فارس، ۸۹۰ قطعه نوزاد لاک پشت پوزه عقابی از سواحل کیش در دریای خلیج فارس رهاسازی شدند.
همچنین، امسال تعداد ۱۴ لاک پشت پوزه عقابی در سواحل جنوب جزیره علامت گذاری شدند که با توجه به ۸۴ لاک پشتی که در سالهای گذشته علامت گذاری شده بودند، تعداد کل لاک پشت های شناسنامه دار کیش به ۹۸ قطعه رسید.

علاوه بر ارزش های زیستی و اکولوژیکی لاک پشت های دریایی و لزوم حفاظت بیشتر از آنها، سایت حفاظت شده کیش یکی از مهمترین جذابیت های طبیعی این جزیره بوده که همواره با شروع فصل تخم گذاری لاک پشت ها، علاقه مندان و گردشگران زیادی را جذب می کند.
بر اساس پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تخم گذاری لاک پشت ها و خارج شدن جوجه ها از تخم یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است و هرساله دوستداران محیط زیست، از ابتدای فصل تخم گذاری، روند حفاظت از این جانوران را پیگیری کرده و با حضور در سایت لاک پشت ها، از نزدیک این وقایع را مشاهده می کنند.

طرح حفاظت از لاک پشت ها در جزیره کیش به عنوان منطقه ای مهم در خلیج فارس به همت اداره محیط زیست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش اجرا می شود.
حفاظت از لاک پشت های تخم گذار از دسترس صیادان غیرمجاز، مراقبت از لانه ها و تخم ها در برابر دستبرد افراد سودجو، محافظت از نوزادان لاک پشت ها و هدایت آنها به دریا، علامت گذاری و بیومتری لاک پشت های ماده که برای تخم ذاری به سواحل کیش می آیند، از مراحل مختلف طرح های حفاظت از لاک پشت های دریایی در جزیره کیش است.

لاک پشت های پوزه عقابی از جمله گونه های جانوری در معرض خطر انقراض هستند که با توجه به نقش آنها در حفظ سلامت اکوسیستم دریا از جمله مرجان ها اهمیت ویژه ای داشته و مورد توجه اتحادیه ها و سازمانهای جهانی مرتبط با حفظ حیات گونه های گیاهی و جانوری در حال انقراض قرار گرفته اند.

منبع :

مطالب مرتبط

Menu