امیرحسین اسدیه ، رتبه 28 کنکور و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

پایش وضعیت درسی خود در مدتی که برای آزمون مطالعه داشتم و دفتربرنامه ریزی علاوه بر تدوین یک نقشه ذهنی برای مطالعه کمک می‌کرد دید جامعی از بالا بر روی عملکرد درسی داشته باشم .

امیرحسین اسدیه ، رتبه 28 کنکور و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 نام و نام خانوادگی دانش آموز: امیرحسین اسدیه 

نام شهر، استان: تبریز آذربایجان شرقی 

رشته و منطقه کنکور: تجربی منطقه ۱

سال های حضور در کانون: ۳ سال از دهم تا کنکور

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم خانه دار

تحصیلات و شغل پدر: دکتری وکیل دادگستری

رتبه در کنکور تجربی ۱۴۰۱: ۲۸ منطقه ۱، ۶۸ کشور


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرقته اید چیست؟

تعیین اهداف و نحوه برنامه ریزی برای نزدیک شدن به آن ها شاید مهم ترین مسئله ای باشد که با آزمون های کانون آن را تمرین کردم.


شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟

پایش وضعیت درسی خود در مدتی که برای آزمون مطالعه داشتم و حفظ نظم در طول زمان درس خواندن برای کنکور


نقاط قوت شما کدام درس ها بود؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس های فیزیک و زیست شناسی نقاط قوت من بودند.

در درس فیزیک بعد از یادگیری مفهوم ابتدا به حل مسائل پرتکرار آن مبحث پرداخته و سپس به سراغ سوالات چالشی تر میرفتم.

در درس زیست شناسی هم تاکید من بر مطالعه دقیق کتاب درسی و انطباق نکات تست ها با کتاب بود.


آیا در سوابق تحصیلی و کنکور نقطه قوت شما تفاوت داشت؟ لطفا توضیح دهید. در هر دوحالت یکسان و متفاوت لطفا به تفضیل توضیح دهید. 

سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور ما تاثیر خاصی نداشت اما طبیعتا دروسی که نقاط قوت من در زمان مطالعه برای کنکور بودند در سوابق تحصیلی هم نمره بالایی به خود اختصاص دادند.


در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟ (تغییر درصدها را ذکر کنید)

در درس ریاضی برای افزایش خلاقیت خود زمانی را به حل تست های دشوار و وقت گیر در هر مبحث اختصاص میدادم تا با انواع ایده ها آشنا شوم. درصد ریاضی من هم در آزمون های نزدیک و بعد عید نسبت به ابتدای سال پیشرفت خوبی داشت.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله. البته اگر وقت می کردم مقداری به مطالعه دروسی خارج از برنامه راهبردی می‌پرداختم اما برنامه اصلی من همان برنامه راهبردی بود. هفته اول را بیشتر به پیشروی و مطالعه دقیق دروس آزمون اختصاص میدادم و هفته منتهی به آزمون با کار کردن تست های بیشتر سعی در جمعبندی مباحث داشتم. چون مدرسه ما اغلب از برنامه راهبردی جلوتر بود مشکلی در رساندن مطالب برای آزمون نداشتم.


کنکور و سولبق تحصیلی آیا شما این دو را دوگانه می بینید یا در یک مسیر است؟ لطفا توضیح دهید.

می‌توان گفت این دو انطباق زیادی با هم دارند. در درس های اختصاصی برای پاسخگویی به تست ها نیاز است بر مطالب کاملا مسلط شویم و این خود به خود ما را برای آزمون تشریحی آماده می‌کند. دروس عمومی هم از آنجا که جزئی از برنامه مدرسه هستند بهتر است همگام با دروس اختصاصی خوانده شوند.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟

نقش خانواده بیشتر یک نقش حمایتی و فراهم کردن محیطی مناسب برای درس خواندن دانش آموز است که خداروشکر خانواده بسیار خوب به من در این مسیر کمک کردند.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟

علاوه بر بررسی سوالات غلط و نزده، به بررسی سوالات شک دار و علت آن ها میپرداختم و سعی می‌کردم برنامه ای برای تقویت مباحثی که در آن ها ضعف دارم تدوین کنم.


شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟لطفا با جزِئیات توضیح دهید.

از کتب سه سطحی در دروس محاسباتی استفاده می‌کردم که برای جمع بندی قبل آزمون بسیار مفید بودند.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟

بله . علاوه بر تدوین یک نقشه ذهنی برای مطالعه کمک می‌کرد دید جامعی از بالا بر روی عملکرد درسی خود داشته باشم و علت کم کاری های خود را شناسایی و آن ها را برطرف کنم.


تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید؟

در طول سال زیاد روی این موضوع کار نکردم و بیشتر در آزمون های جامع بر آن متمرکز شدم تا روشی که برایم راحت تر بود را در کنکور به کار بگیرم.

Menu