رشته پزشکی از نگاه نریمان صمدائیان (دانشجوی دانشگاه تهران)

درمورد درس‌های رشته پزشکی می‌توان این نکته را گفت که اکثر دروس با حجم بالای داده همراه است که باید توانایی درک ارتباط دروس و نحوه‌ی استفاده از این داده‌ها را داشته باشید که سختی اصلی دروس نیز به...

رشته پزشکی از نگاه نریمان صمدائیان (دانشجوی دانشگاه تهران)


برای مشاهده فیلم های معرفی رشته تجربی کلیک کنید


 نریمان صمدائیان رتبه 175 کنکور 89

این رشته نیز مانند سایر رشته‌هاخصوصیات خاص خود را دارد که از جمله ویژگی‌های آن می توان به راه طولانی ، درس‌هایمتفاوت، نحوه‌ی آموزش متفاوت ، محیط متفاوت (بیمارستان) و .. اشاره کرد. به دلیلهمین تفاوت‌هاست که وقتی یک فرد می‌خواهد وارد این رشته شود حتما باید شناخت درستیاز خود و از این رشته داشته باشد وگرنه با مشکلات زیادی مواجه خواهدشد.

در مورد راه طولانی می‌توان اشاره کردکه دوره‌ی عمومی معمولا 7 سال به طول می‌انجامد که دو سال و نیم مربوط به علومپایه ، 1 سال فیزیوپاتولوژی و سه سال و نیم هم کارآموزی  و کارورزی در بیمارستان می‌باشد. بعداز آن مرحله‌یگذراندن طرح و بعد امتحان تخصص و بقیه ماجرا.

 درمورد درس‌های رشته پزشکی می‌توان این نکته را گفتکه اکثر دروس با حجم بالای داده همراه است که باید توانایی درک ارتباط دروس و نحوه‌یاستفاده از این داده‌ها را داشته باشید که سختی اصلی دروس نیز به دلیل حجم بالایداده‌هاست که با تلاش قابل حل است.

در مورد نحوه‌ی آموزش در دوره‌ی علومپایه تقریباً مانند سایر رشته ها می‌باشد ولی با ورود به دوره‌ی فیزیوپاتولوژی کمیتغییر می‌کند و بعدازآن در قسمت کارآموزی نحوه‌ی آموزش تغییر محسوسی خواهد داشت کهدر این مرحله بیشتر داده هایی که در گذشته آموختید بصورت عملی مورد استفاده قرارخواهدگرفت. 

درآخر هم یک نکته را باید ذکر کنم  که فقط به این دلیل که همه می گویند که اینرشته آینده‌ی خوبی دارد و یا اینکه خیلی سخت و طولانی است تصمیم نگیرید بلکهبدرستی همه‌ی شرایط مربوط به آن را بشناسید و بعد به سوی آینده گام  بردارید.

  

Menu