نام و نام خانوادگی:سحر محمدی گله زن
رشته و دانشگاه قبولی:آموزش زبان انگلیسی،پردیس شهید باهنر شهرکرد
نام شهر و استان:شیراز،فارس
میانگین تراز:6244
عضویت در کانون از:پایهی دوازدهم
تعداد آزمون:29
شغل و مادر:فرهنگی، فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر:آزاد، دیپلم
درصد کنکور 1403: 70
تراز کنکور:9626
تراز سوابق تحصیلی:10043
مصاحبهگر : الهام محنتکش
از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
از دوران مدرسه با دیدن تلاشها و کوشش ها و مجاهدت های مادرم و آموزگاران ارزشمندم به این رشته علاقهمند شدم؛ به نظرم بهترین طریقی که میتوان در کشور مؤثر واقع شد ،سیستم تعلیم و تربیت است.
در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
مادرم ، خاله و شوهر خاله ام و عمهام معلم هستند.

کدام معلمهایتان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟
دبیر عربی ام خانم راستی ، دبیر زبان انگلیسیام خانم خلقاله و دبیر ادبیات فارسیام خانم هاشمی عزیز.
فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟
خانم راستی عزیزم ،دبیر عربی در سه سال دبیرستان؛ صمیمیت در عین اقتدار از ویژگیهایی بود که مرا بیشتر جذب کلاس ایشان میکرد؛کلاسهای عربیام پر از حس خوب بود و از بهترین لحظاتم در کلاسهای درس عربی هنگام گوش دادن به صحبت های ایشان بود؛تمام تلاشم را خواهم کرد که مانند ایشان شوم .
توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
دینی و کتاب مهارت معلمی، درصد مطلوبی نیز در این قسمت کسب کردم.
از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
از بهمن ماه به صورت جدی دروس فرهنگیان را در برنامه ام قرار دادم.
برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟
از تحلیل های آزمونها استفاده میکردم.
آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله ،گاهی اوقات.

پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
حفظ استمرار در آزمون ها هم برای خودم و هم پشتیبان عزیزم خانم محنتکش مهم بود و سبب شناسایی ضعف ها و برطرف کردنشان و نیز تثبیت مطالب و آشنایی با تیپ های مختلف سؤالات بود و در آخر، سبب کسب نتیجه ی دلخواهم شد.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
زبان انگلیسی.
یاد گرفتن گرامر را بیشتر در قالب تست دوست داشتم ، از درسنامهی کتاب آبی قلمچی استفاده میکردم و سپس تست های پیمانه ای و آزمون های سالهای قبل را پاسخ میدادم.بعد از هر آزمون، هم حتماً تحلیل میکردم و نکات را وارد دفترم میکردم.
برای قسمت واژگان، چرخه ی مرور داشتم و این مرور ها خیلی خیلی مؤثر واقع شد.با هایلایت کلمات جدید در همهی قسمت های آزمون ، دایره واژگانی ام را تقویت کردم.
در قسمت ترتیب اجزاء با تمرین زیاد تسلط پیدا کردم،این بخش، بیشتر با دانش گرمری ارتباط دارد. استخراج نکات جدید آزمونها و مرور آنها بسیار کمک کننده بود.
در قسمت فانکشن ، از کتابهای کانون و منابع معرفی شده در برنامهی راهبردی استفاده کردم و با مرور زیاد،توانستم در این قسمت هم عملکرد خوبی داشته باشم.
قسمت کلوز تست که ترکیبی از واژگان و گرامر است نیز با تسلط در این دو بخش آسان تر شد.
در قسمت درک مطلب از کتابهای کانون و کنکور های گذشته ،آزمونها و هر متنی که پیدا میکردم استفاده کردم.

