بورسیه بنیاد قلم‌چی برای 73,200 دانش‌آموز سازمان بهزیستی در کشور

بنیاد قلم‌چی در یک دهه اخیر، 73,250 دانش‌آموز تحت‌پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور را بورسیه کرده که 9100 نفر از این تعداد، مربوط به سال تحصیلی گذشته بوده‌اند.

بورسیه بنیاد قلم‌چی برای 73,200 دانش‌آموز سازمان بهزیستی در کشور

بنیاد قلم‌چی در یک دهه‌ اخیر، ۷۳,۲۵۰ دانش‌آموز تحت‌پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور را بورسیه کرده که ۹۱۰۰ نفر از این تعداد، مربوط به سال تحصیلی گذشته بوده‌اند.


به مناسبت ۲۵ تیرماه روز بهزیستی، گزارشی از بورسیه دانش‌آموزان این سازمان توسط بنیاد قلم‌چی را با نگاهی به سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در گفتگو با ادریس فتحی مسئول بخش استثنایی می‌خوانید:

ادریس فتحی اعلام کرد: از ۹۱۰۰ دانش‌آموز استثنائی و تحت‌پوشش سازمان بهزیستی در سال تحصیلی گذشته، ۲۱۰۰ دانش‌آموز حوزه توانبخشی (دارای معلولیت) و ۷۰۰۰ نفر حوزه اجتماعی را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش فتحی، گروه استثنایی شامل ۶۱۰ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا، ۵۸۰ دانش‌آموز ناشنوا و کم‌شنوا و ۹۱۰ دانش‌آموز دارای معلولیت جسمی حرکتی بوده‌ است.


اهم خدمات و فعالیت‌های بخش استثنایی برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته:


- ارائه مشاوره‌های مستمر توسط همکاران نخبه این بخش (دارای معلولیت) به بورسیه‌های استثنائی.

- تولید و انتشار ۱۵ عنوان کتاب و ۲۶ مرحله آزمون صوتی برای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا.

- ارائه ۱۸۰ نسخه دفترچه بریل کنکورهای سال‌های گذشته برای ۶۰ دانش‌آموز نابینا (با هدف آشنایی با سوالات کنکور).

- بررسی و ارزیابی شرایط ۱۲۰۰۰ دانش‌‌آموز متقاضی بورسیه توسط ۲۵ پشتیبان استثنائی.

- اهدای کتاب به ۷۷ مدرسه استثنائی و مراکز شبه خانواده بهزیستی.


ادریس فتحی در ادامه، هوشمندسازی ۸۸ کلاس درس در ۸۰ مدرسه استثنائی و اهدای تجهیزات آموزشی به مجتمع نابینایان پسرانه دکتر خزائلی در تهران را از جمله دستاوردهای بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استثنائی در سال تحصیلی گذشته، عنوان کرد.

گفتنی است بنیاد قلم‌چی در سال تحصیلی گذشته نیز همانند دیگر سال‌ها، خدماتی را به دانشجویان استثنائی ارائه داده است که در گزارش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

منبع :

Menu