گفت وگو با حسنا دلیر ؛ قهرمان پیوستگی ششم دبستان

گفت وگو با حسنا دلیر ؛ قهرمان پیوستگی ششم دبستان برتر ششم

گفت وگو با حسنا دلیر ؛ قهرمان پیوستگی ششم دبستان

نام و نام خانوادگی: حسنا دلیر

نام شهر و استان: استان‌مرکزی- شهرستان‌ساوه

میانگین تراز: ۶۰۲۰

معدل دی ماه: خیلی خوب

چند سال در آزمون شرکت کرده اید: ۱ سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت ، لیسانس


مصاحبه گر:  ساوه محمد آمینون

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟  

اولین تراز بنده ۶۰۲۰ و در آخرین آزمون ۶۲۰۰ البته به برخی از دلایل نتوانستم آزمون آخر را به خوبی بدهم .

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تمرین و تکرار بسیار زیاد و پشتکار 

 

منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ 

من در دوران نوروز از منابعی چون تابلو نوروز ، کتاب نوروز ، کتاب های تست قلم چی استفاده کردم .

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

بنده با توجه به برنامه‌ریزی که کردم تصمیم دارم تمام کتاب های تست را در این دوران جمع بندی کنم و بیشتر روی آزمون های برگزار شده مدارس  تیزهوشان تمرکز کنم .  


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟

من از چهاردهم فروردین جمع بندی را شروع خواهم کرد و سعی می کنم تا اواخر اریبهشت ماه آن را تمام کنم تا از آن به بعد تمرکزم را روی آزمون های خرداد گذارم .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث می‌شد با آشنایی هرچه بیشتر در سوال ها و شیوع برگزاری آنها مطالب بهتر در ذهن من بماند و برای آزمون های بعدی آمادگی بهتری داشته باشم وهمچنین باعث می‌شود یک هدف برای تمرین کردن و تست زدن در طول دو هفته داشته باشیم و خودمان را بسنجیم .

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

بله ،،، تکنیک های ضربدر منها ، استراتژی بازگشت ، زمان نقصانی به پیشرفت من در آزمون ها خیلی کمک می‌کند و من سعی میکنم همیشه در آزمون های کانون از آنها استفاده کنم .

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله ،،، همانطور که می‌دانیم آزمون های کانون به صورت یک هفته در میان است به همین دلیل آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال میتوان در این دوران به ما کمک کنند همچنین ما می‌توانیم خودمان را بسنجیم و همچنین تسلط در آزمون ها باعت می شود از استرس آزمون های اصلی‌مان کاسته شود و من این نتایج را در آزمون های کانون دیدم .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

من سعی کردم از تمام جعبه ابزار ها کمک بگیرم اما آیتمی که به من در این دوران خیلی کمک کرد کارنامه اشتباهات من بود که باعث می‌شد دیگر آن اشتباه را نداشته باشم و مشکلم رفع شود .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله برنامه راهبردی برای من ارزش بالایی داشت من درس های خواندنی رو با برنامه ریزی هر کدام را یک روز مطالعه و مرور میکردم و درس ریاضی را در طول هفته با استفاده از کتاب کار های مختلف یاد میگرفتم همچنین خودم را در آزمون های مشابه پارسال و ... آزمایش می کردم .

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

من برای تحلیل سؤالات ابتدا سؤالات سخت تر و سوال هایی را که غلط و بدون پاسخ هست را بررسی میکنم و بعد به سراغ دیگر سؤالات می‌روم و سوال های ساده را اول خودم حل میکنم و بعد با پاسخنامه صحیح می کنم .

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

من به طور میانگین در روز  ۲۰۰ تست برای تیزهوشان میزنم و سعی میکنم بین این ها استراحت کنم و برای درس عادی هم معمولا ۳ الی ۴ ساعت وقت می‌گذارم که به دلیل نزدیک شدن به امتحانات مدرسه و آزمون تیزهوشان تعداد تست های من بیشتر نسبت به ماه های اول شده است .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله - دفتر برنامه ریزی باعث می‌شود من از فرصت هایم به خوبی استفاده کنم و به تمام کارهایم برسم با برنامه ریزی میتوان هم درس خواند و هم به تفریح و کار هایمان رسیدگی کرد .

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب سه سطحی و کتاب تست ۱۲ دوره آزمون جامع تیزهوشان استفاده کردم کتاب سه سطحی به من در دفترچه عادی و کتاب جامع تیزهوشان به من در دفترچه هوش خیلی کمک کرد. 

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های سال آینده  در تابستان چگونه است؟

من می‌خواهم در تابستان کتاب های درسی پایه هفتم را شروع کرده و آنها را یاد بگیرم تا وقتی وارد آن پایه شدم از درس ها عقب نمانم و معدل خوبی بگیرم .

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

من تصمیم دارم در نیمسال دوم‌ فشرده تر درست بخوانم در دروس عادی با کمک آزمون های بیشتر و تسلط بیشتر بر متن کتاب و در سوال های هوش و تیزهوشان با زیاد تر کردن تعداد تست ها .

Menu