گفت وگو با محدثه شبان مقدم؛ عضو باشگاه پانصدتایی دهم انسانی

اوایل کمی برایم سخت بود تعداد سوالات صحیح و غلطم را مدیریت کنم و معمولاً در آزمون‌های اول زیاد نتیجه مطلوب نمی‌گرفتم ،اما راهنمایی‌های مشاورم و مدیریت خودم باعث شد که تعداد سوالات غلط را کاهش دهم

گفت وگو با محدثه شبان مقدم؛ عضو باشگاه پانصدتایی دهم انسانی

نام و نام خانوادگی: محدثه شبان مقدم

پایه : دهم انسانی

نام شهر و استان: خلیل آباد خراسان رضوی

سال‌های حضور در کانون: 2سال

مصاحبه‌گر : علیرضا انارکی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

با اینکه هدف اصلی من پیشرفت تحصیلی در سال جاری بود ، آزمون های کانون بهانه‌ای برای محک زدن خودم بود. آزمون‌های کانون به من در طی کردن این مسیر خیلی کمک می‌کند و معیاری برای سنجش من در پیمودن این راه است. و معمولاً سعی می‌کنم کانون و آزمون‌هایش را در اولویت قرار دهم، چون به کارهای من سامان می‌دهند.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

اوایل کمی برایم سخت بود تعداد سوالات صحیح و غلطم را مدیریت کنم و معمولاً در آزمون‌های اول زیاد نتیجه مطلوب نمی‌گرفتم ،اما راهنمایی‌های مشاورم و مدیریت خودم باعث شد که تعداد سوالات غلط را کاهش دهم و روز به روز این روند با بیشتری روبرو شد.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

در واقع آزمون‌های مشابه پارسال، به جهت آمادگی و آشنایی با سوالات آزمون اصلی که هر پنجشنبه قبل هر آزمون در صفحه شخصی فعال می‌شود عالی و خیلی برای موفقیت در آزمون اصلی تاثیر داشت و کمک می‌کرد. آزمون‌های هدف گذاری وضعیت تحصیلی ام را به خوبی مدیریت می‌کرد به گونه‌ای که برایم دروس را طبقه بندی می‌کرد و مطالعه آنها را با برنامه پیش می‌برد.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر.من با هر بار آزمون دادن انگیزه‌ام برای شرکت در آزمون بعدی بیشتر می‌شد، که خوشبختانه نتیجه دلخواه خود را دریافت می‌کردم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

آزمون‌های کانون برایم مانند یک روتین همیشگی بود، طوری که خود را موظف می‌دانستم هر جمعه حاضر شوم و به مکان آزمون بروم و بعد آزمون هم حس خیلی خوبی داشتم و احساس موفقیت می‌کردم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث می‌شد تست‌های مربوط به هر درس را به بهترین روش یاد بگیرم و در آن درس مسلط‌تر بشوم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

همین برنامه‌های کانون بود که به کارها و برنامه‌هایم نظم می‌داد من طبق دفتر برنامه‌ریزی کانون برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کردم و اولویت بندی را هم به سبک قلم چی انجام می‌دادم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من بیشتر در دروس اقتصاد، تاریخ، دینی، جغرافی و جامعه بود. من برای مطالعه آنها ابتدا جزوه می‌نوشتم و بعد از مطالعه بلافاصله تست‌های همان بخش را تکمیل می‌کردم و خوشبختانه نتیجه‌اش را در آزمون‌ها به خوبی می‌دیدم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله . به فعالیت هایم سامان می‌داد و باعث می‌شد که برنامه‌هایم با نظم پیش بروند و اینطور نه وقت کم می‌آوردم و نه چیزی از برنامه کم می‌شد.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

فاصله بعد از آزمون هر هفته بعد از اعلام نتایج شروع به تحلیل آزمون می‌کنم و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می‌کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

معمولاً پدر و مادرم خیلی در این راه مرا تشویق می‌کردند و به من دلگرمی می‌دادند. در واقع تلاش و حمایت آنها بود که مرا موفق‌تر می‌کرد و همیشه ممنون و سپاسگزار آنها هستم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

 چون سال سرنوشت ساز من بود و در واقع من باید در آن سال انتخاب رشته می‌کردم، سعی کردم جدی‌تر باشم تا به نتیجه مطلوبی برسم. در انواع کلاس‌های تقویتی شرکت می‌کردم برای موفقیت بیشتر از هیچ چیز دریغ نداشتم، مشاورم هم خیلی به من کمک می‌کرد و خوشبختانه توانستم به رشته‌ای که می‌خواهم راه پیدا کنم و خیلی موفق هستم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

با توجه به نهایی شدن امتحانات برنامه‌ای تنظیم کردند که در آن دروسی که ضعیف هستم، برطرف کنم .نمونه سوال‌های بیشتری کار کنم ،جدی‌تر باشم و کتاب‌ها را کاملاً مسلط باشم تا به نتیجه خوبی برسم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله.در واقع من شب امتحان وارد سایت کانون می‌شوم و از نمونه سوال‌های کانون و فیلم‌های تدریس آنها استفاده می‌کنم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

تصمیم دارم دروس پایه دهم را دوباره مرور کنم، تست بزنم و کاملاً آنها را جمع‌بندی کنم. دروس یازدهم را پیشخوانی کنم و از همه مهمتر در آزمون‌های کانون شرکت کنم.


Menu